10 174 läst ·
43 svar
10k läst
43 svar
Minicirkelsåg - Värt att köpa?
TheImprovisor
Allvetare
· Västkusten
· 1 835 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
- Västkusten
- 1 835 inlägg
Allvarligt talat. Tack för alla synpunkter. Naturligtvis inser jag att köpet är "onödigt" eftersom jag har ett verktyg som gör jobbet.
Min undran var väl mest om ett nytt verktyg skulle förenkla jobbet så mycket att det är värt kostnaden.
Min undran var väl mest om ett nytt verktyg skulle förenkla jobbet så mycket att det är värt kostnaden.
Köp Makita isåfall, dina Ryobi verktyg och gamla Black&decker duger nog till bygget men det blir så mycket enklare och roligare att jobba om man har tillgång till nya proffsverktyg.TheImprovisor skrev:
TheImprovisor
Allvetare
· Västkusten
· 1 835 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
- Västkusten
- 1 835 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
· Västkusten
· 1 835 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
- Västkusten
- 1 835 inlägg
Du behöver nog inte så många Makita batterier om du byter allt gammalt, även om du väljer verktyg och maskiner som fodrar två 18 volts batterier tror jag du klarar dej med 6-8 nya Makita batterier och ett par ordentliga laddare.TheImprovisor skrev:
Det finns tex bra 2*18volts batterimotorsåg som definitivt kan sättas upp på "villhöver listan" om man ska bygga till kåken och sen sköta tomten och kanske kapa lite ved, en batteridriven kap/ger är säkert användbart vid ett bygge som ditt och nya mulitiverktig och skruvdragare/slagskruvdragare tror jag kommer göra stor skillnad mot de grejor du har, man får ju inte ta med varken pengar eller verktyg den dagen man trillar av pinn och om en ny minicirkelsåg gör livet roligare och bättre kan du gott kosta på dig det.
Blir OT nu men kunde inte låta bli.
Vid husköp 80-tal påbörjades köp av 230-maskiner.
Sedan på 90-talet går man vidare med blå Bosch 12V batteri, men även 230V.
Och i vintras 18V.
Förutom det finns bordsåg, gersåg, rikt/planhyvel, osv.
Alla används beroende av tid och rum.
Ordspråk "Det som många ska bli ska börjas i tid"
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Och i vintras 18V.
Logga in
Skapa konto
TheImprovisor
Allvetare
· Västkusten
· 1 835 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
- Västkusten
- 1 835 inlägg
F fribygg skrev:
Är det ens möjligt att ha för många verktyg? 😁A AndersS skrev:Blir OT nu men kunde inte låta bli.
[bild]
[bild]
Och i vintras 18V.
[bild]
Vad är det som gör den klumpig? Vikten, sladden,…?TheImprovisor skrev:
Troligtvis är det du vill ha en batteridriven cirkelsåg i vanlig storlek. Kanske en som du kan ha skena till.
Jag gissar att de små batteridrivna är lite klena med tanke på att de med sladd inte har så mycket ork heller. Kapdjupet gör att man känner sig lätt begränsad, speciellt om man använder skena till.
Jag hade nog rekommenderat en enklare batteridriven för pengarna, tom en från Biltema/Jula/etc, framför en sån mini variant.
Fast egentligen vill du ha en sänksåg 😎
(Jag tar ibland med mig batteridrivna med skena, till butiken och kapar upp skivorna för enklare transport. Perfekt när man kan be de dra ut pallen och man kan kapa ett par skivor åt gången.)
TheImprovisor
Allvetare
· Västkusten
· 1 835 inlägg
TheImprovisor
Allvetare
- Västkusten
- 1 835 inlägg