Hej kanske någon har kan hjälpa mig med mina funderingar om lite grusad uteplats.

bor i ett nytt radhus, har vår entre och framsida rakt mot söder. Gräsmattan närmast huset vill inte riktigt ta sig, vilket vi tror beror på att det är för lite jord under den utrullade gräsmattan samt för tort/soligt.

Vi tänkte därför utöka den stenyta som idag ligger närmast fasade så att vi på så sätt både kan få bort det fula gräset samt få en mini uteplats med plats för en bänk/soffa.

men efter att ha googlat så inser jag att det kanske inte var så lätt som jag tänkte. hade tänkt att ta bort gräset samt ev jord, lägga på markduk samt kantstenar och sedan fylla på med utvald sten/grusstort.

hur blir det med fallet? räcker det att se till att vi har en lutning ner mot gräsmattan? vill ju gärna inte att vatten ska stå vid fasaden.

Behöver vi göra något mer underarbete?

tacksam för svar?

Totte_S
Jag undrar vad du hittat som fått dig att tro att det skall vara komplicerat? Du har ju kolla på att det är bra med fall från huset, så jag tycker du skall göra precis som du beskrivit.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.