Jag hade tänkt sätta väv i gillestugan i källaren.
Det är några mindre sprickor och ojämnheter/skador i putsen.
Hur lägger man igen dessa?
Måste jag fylla med ny puts eller går det med någon typ av spackel?
??
 
Tack för det, Kurre!
Du har snart gett mig så många råd att du får en minnesplakett i hallen... ;D
 
Hej.
Kom även ihåg att spackla in vävtape (glasfibertape) annars spricker även det du putsat.
Om det blir för tjockt att spackla kan du bli tvungen att slipa en liten fördjupning där tapen ska in, görs lätt med en rondellslip som vinklas några grader.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.