Hej.
Kom även ihåg att spackla in vävtape (glasfibertape) annars spricker även det du putsat.
Om det blir för tjockt att spackla kan du bli tvungen att slipa en liten fördjupning där tapen ska in, görs lätt med en rondellslip som vinklas några grader.