P
Hej alla glada,

Hoppas att jag postar i rätt forumdel nu, annars får en mod flytta tråden :)

Hur som jag ska bygga om på framsidan av huset ny mur och sten osv!
Kommer förmodligen använda mig av starka sortimentet då det är förbaskat snyggt!

Men min första stora fråga är, hur gör man för att sätta en mur som blir stabil? Idag står det en mur på ca 1m och den har rört sig är skev vilket betyder att trycket är högre bakom än vad muren klarar !?

Hur och med vad stagar man upp det ? En gabion ? Eller någon form av stödmur ? Och sedan sätter stenen framför ? Ska jag ha makadamm under muren typ 2 dm för att den inte ska sjunka ?

När muren sedan sitter så ska jag ha någon form av singel och sten uppe på så att säga, något att tänka på här förutom markduk, för att hålla undan ogräs ? Ska man gräva upp ett par dm och köra makadamm under och sedan sand ovanpå för att få det så stadigt som möjligt ?
Kommer man få problem om man kör plattor vid trappen att det kommer röra sig eller klarar singlet av att hålla det på plats ?
Samt ska markduken ligga an mot jorden och sedan lägga makadamm och sand på markduken ?

Som ni ser det är många frågor och tips tas emot tacksamt vill göra rätt från början och bryr mig inte om det kostar ett par tusen extra för att det ska vara rätt!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.