Hej,
Jag är nybörjare på att spackla gipsväggar och nu efter målning ser det inte speciellt bra ut...
En del pappremsor har bubblat sej och pappremsorna syns överlag väldigt mycket. Skulle behöva tips på hur jag räddar upp situationen
Jag är nybörjare på att spackla gipsväggar och nu efter målning ser det inte speciellt bra ut...
En del pappremsor har bubblat sej och pappremsorna syns överlag väldigt mycket. Skulle behöva tips på hur jag räddar upp situationen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Pappremsor är bättre säger många. Samtidigt svårare tycker många.
Jag valde att köra med klassiska glasfiberremsor som sätts först och sedan på med spackel, jättelätt för en amatör att få det bra,
Hjälper inte dig nu men något att tänka på.
Du får tyvärr dra loss alla remsor med bubblor och limma dit nya och spackla brett över de.
Jag valde att köra med klassiska glasfiberremsor som sätts först och sedan på med spackel, jättelätt för en amatör att få det bra,
Hjälper inte dig nu men något att tänka på.
Du får tyvärr dra loss alla remsor med bubblor och limma dit nya och spackla brett över de.
Jag spacklade över kanterna på pappremsorna, men det syns inte direkt nu... Antar det går att spackla ovanpå färgen? Hur lägger man på spacklet på bästa sätt? (det gäller mest skarvarna i taket)
Vad gäller bubblorna så provar jag att skära hål på dem och limma med vävlim
Vad gäller bubblorna så provar jag att skära hål på dem och limma med vävlim
1 Använd rätt spackelmassa , skivspackel .
2 Vid användande av pappremsa , lägg ett lager spackel i skarven i jämnhöjd med gipsskivor, dra ett varv till och tryck hårdare så en lätt konkav yta uppnås , kläm dit pappremsan med en spackel och spackla över .