Någon var intresserad av att se hur trappen blev när jag målade den vit! Sparade stegen i furu! Resten av hallen är inte riktigt klar men det börjar ta form!

• P5280050.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Wow, kanonsnyggt, var det klarlackad furu innan eller? Var det mycket slipjobb?

Den var lackad innan och jag tvättade den bara med målartvätt innan jag målade! Fick inget annat råd på färgaffären så jag hoppas att det håller!

Det håller säkert, hur lyckades du få så snyggt på vagnstycket som är skruvat i väggen, monterade du isär trappen eller maskade du bara?

Jag målade väggen efter att trappen var klar, men maskerade lite runt trappstegen för att klara furun!

Verkligen super fint!!! :D :D :D

Jag skall göra exakt som du har gjort men skall vänta tills vi kan ta bort barngrindarna har vi sagt.....men nu blir ju jag supersugen!!! ;)

Ser precis ut som min trappa. Har också funderat på att måla vitt, kul att få se hur det kommer bli. Riktigt snyggt! Jag funderar dessutom på att klä in stegen i Lönn eller EK.
/CC

:D Det var jag som ville se resultatet - och vilket resultat!!! Det blev ju kanonsnyggt!!!
Detta ska jag visa sambon, så vill jag också ha det!

Heja!!! :)

Vilken vitfärg använde du?

Jag använde Beckers Elegant Aqua lackfärg halvblank 40. Den är vattenlöslig och jag fick rekommendationen att använda denna färg av min färghandlare samt att tvätta innan med målartvätt. Jag målade trappen tre gånger och då täckte färgen bra! Färgen är lätt att arbeta med tycker jag eftersom den inte luktar och inte är så väldigt rinnig. Fick tipset här på forumet att tänka på att färgen torkar snabbt och att det är svårt att rätta till rinningar. Därför använde jag sparsamt med färg på penseln och gick snabbt in och strök ut "rinn".

Jag valde helvit färg eftersom jag ska ha det till golvlister, dörrlister och portalerna runtom i hallen och färghandaren sa att om man väljer en bruten vit så kan de olika nyanserna göra att trappen ser skitig ut - att den vita färgen blir solkig liksom. Men jag vet flera andra som valt en vit med liten brytning och det går nog också!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.