2 187 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Min trötta pannfläkt........
På min Calmar V33 sitter en sugande rökgas fläkt, den är väldigt trött när jag ska starta eldningen....tar en en stund på sig innan den kommer upp i full efekt. Har rengjort både den o utrymmet i pannan, utan större efekt. Har någon haft samma problem??
Pannan är från 2004
Pannan är från 2004
Finns det en kondensator kopplad till fläkten? Det kan vara den som är trasig, då får hjälplindningen (om sådan finns) inte rätt fasförskjutning från huvudlindingen och motorn kan bli trögstardat pga detta.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden