Anna_H Anna_H skrev:
Tänk på att WC i bottenvåningen måste vara tillgänglighetsanpassat och ha dusch! Är inte säker på att du lyckas med det om den är så långsmal.
Jag tycker till och med att alla toaletter verkar små - även om det inte måste vara tillgänglighetsanpassat på ovanvåningen så vill man ju få in sakerna man vill ha där. Enklast är kanske att rita in några grejer på bilden - inte för att bestämma placering egentligen utan bara för att få en ungefärlig känsla för proportionerna...

Och dörren i hörnet av allrummet till toan i övre hörnet tror jag kommer upplevas som märkligt placerad. Om det in finns någon särskild tanke med just den placeringen hade det också varit byggnadstekniskt smidigare att sätta den toaletten ovanför den på bottenvåningen med tanke på avlopp och vatten.

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
M Mikael 81 skrev:
Jag tycker till och med att alla toaletter verkar små - även om det inte måste vara tillgänglighetsanpassat på ovanvåningen så vill man ju få in sakerna man vill ha där. Enklast är kanske att rita in några grejer på bilden - inte för att bestämma placering egentligen utan bara för att få en ungefärlig känsla för proportionerna...

Och dörren i hörnet av allrummet till toan i övre hörnet tror jag kommer upplevas som märkligt placerad. Om det in finns någon särskild tanke med just den placeringen hade det också varit byggnadstekniskt smidigare att sätta den toaletten ovanför den på bottenvåningen med tanke på avlopp och vatten.
Jag håller med om att toaletterna verkar för små, jag kommer nog att göra dem lite större. Och ja, dörren i allrummet stör, jag funderar därför på att placera en toalett i ett sovrum i stället. Tack för alla dina förslag!

BirgitS
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Gammelnörden
Utifrån tidigare kommentarer har jag gjort ett inspirationsförslag.
Inspirationsskiss av en husplan med specifikation av rummens kvadratmeter och möblering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ritning över en lägenhetsplanlösning med möbler och måttangivelser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.