4 065 läst ·
33 svar
4k läst
33 svar
Min skiss - verkar den vettig?
Jag tycker till och med att alla toaletter verkar små - även om det inte måste vara tillgänglighetsanpassat på ovanvåningen så vill man ju få in sakerna man vill ha där. Enklast är kanske att rita in några grejer på bilden - inte för att bestämma placering egentligen utan bara för att få en ungefärlig känsla för proportionerna...Anna_H skrev:
Och dörren i hörnet av allrummet till toan i övre hörnet tror jag kommer upplevas som märkligt placerad. Om det in finns någon särskild tanke med just den placeringen hade det också varit byggnadstekniskt smidigare att sätta den toaletten ovanför den på bottenvåningen med tanke på avlopp och vatten.
Jag håller med om att toaletterna verkar för små, jag kommer nog att göra dem lite större. Och ja, dörren i allrummet stör, jag funderar därför på att placera en toalett i ett sovrum i stället. Tack för alla dina förslag!M Mikael 81 skrev:Jag tycker till och med att alla toaletter verkar små - även om det inte måste vara tillgänglighetsanpassat på ovanvåningen så vill man ju få in sakerna man vill ha där. Enklast är kanske att rita in några grejer på bilden - inte för att bestämma placering egentligen utan bara för att få en ungefärlig känsla för proportionerna...
Och dörren i hörnet av allrummet till toan i övre hörnet tror jag kommer upplevas som märkligt placerad. Om det in finns någon särskild tanke med just den placeringen hade det också varit byggnadstekniskt smidigare att sätta den toaletten ovanför den på bottenvåningen med tanke på avlopp och vatten.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 127 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 127 inlägg
Badrum behöver inte vara många kvm för att man ska få in det man vill men de måste vara rätt formade. I den här broschyren tas det upp minimimått för olika sorters toaletter och badrum som ändå uppfyller tillgänglighetskraven: http://infobank.nacka.se/Handlingar...er_for_tillganglighet_vid_nya_byggprojekt.pdf
Gammelnörden
Medlem
· Uppsala län
· 1 158 inlägg
Gammelnörden
Medlem
- Uppsala län
- 1 158 inlägg
Klicka här för att svara