Hej!
Detta är ett förslag till kök som jag ska bygga. Något som någon direkt tycker verkar bra/dåligt? eller något speciellt som jag borde tänka på?
Rummet är öppet ut mot vardagsrum bakom köksön. Man ska kunna sitta 2-3 personer på barstolar vid det upphöjda bordet på köksön.
Är det bra att ha ugnen som på bilden eller ska jag hellre ha den i köksön under spisen? Finns det några snygga skåp som man kan ha på en 90cm frys/kyl (ska ha en sådan) Ignorera den konstiga täcksidan som sticker upp vid högskåpet.
se bifogad bild. Tack på förhand
Detta är ett förslag till kök som jag ska bygga. Något som någon direkt tycker verkar bra/dåligt? eller något speciellt som jag borde tänka på?
Rummet är öppet ut mot vardagsrum bakom köksön. Man ska kunna sitta 2-3 personer på barstolar vid det upphöjda bordet på köksön.
Är det bra att ha ugnen som på bilden eller ska jag hellre ha den i köksön under spisen? Finns det några snygga skåp som man kan ha på en 90cm frys/kyl (ska ha en sådan) Ignorera den konstiga täcksidan som sticker upp vid högskåpet.
se bifogad bild. Tack på förhand
Ser lite trångt ut vid tillredningsytorna, inte mkt bänk bredvid slasken tex.
Mitt förslag är att göra köksön djupare, så man kan stå vid kortsidan och arbeta, om möjligt placera en mindre sköljho bredvid spishällen.
Ugnen är bra placerad, slipper knäcka ryggen.
Vilken typ av lucka har du tänkt dig, bänksskiva?
Mitt förslag är att göra köksön djupare, så man kan stå vid kortsidan och arbeta, om möjligt placera en mindre sköljho bredvid spishällen.
Ugnen är bra placerad, slipper knäcka ryggen.
Vilken typ av lucka har du tänkt dig, bänksskiva?
Jag tycker ju personligen att det är lite trist när man sätter spisen i köksön, speciellt om det är meningen att folk ska kunna sitta där (mitt i matoset).
Men om du absolut vill ha spisen där så skulle jag ju rekommendera dig att sätta ugnen under spisen för att få lite mera bänkyta.
Men om du absolut vill ha spisen där så skulle jag ju rekommendera dig att sätta ugnen under spisen för att få lite mera bänkyta.
Klicka här för att svara
