RoTe
Christer G.V. Christer G.V. skrev:
Man kan fråga sig varför alla ska backa ut från sin utfart/infart Bättre att backa in. Har aldrig förstått varför man ska utsätta sig för faran att backa ut!
Därför att det är jääättesvårt att backa! (Obs ironi)

• Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
S
enslingen enslingen skrev:
Har har redan klippt häcken (olovandes), så han kan se när han backar.
Nu var det förvisso några år sedan jag tog körkort (1991). Där fick jag lära mig att jag som backande fordon måste visa särskild försiktighet/vaksamhet. Om han nu backar ut försiktigt, så ser ju den eventuella förbipasserande bilisten grannens bilbak klart och tydligt.
Kör jag ut bilen, så skulle jag aldrig komma på tanken att gasa för full fart utåt. Riskbedömningen för mitt backande fordon ligger på mig.
Nu hör det här inte till saken, men jag blir så irriterad på grannen... Vintertid använder han den delen av häcken han klippt till att lasta över sin snö på våran tomt. Nu har vi ingenting just där, men tänk om vi hade. Dessuton blir häcken svårt skadad av snömassorna. Men som sagt, det hör inte hit. Vill bara säga hur grannen agerar.
'

Nu är det här inlägget jäkligt gammalt så jag hoppas du har utvecklats lite sen dess. Men helvete vad dumt resonemang att grannen ska backa ut sin bil i blindo för att du ska ha en alldeles för hög häck. :D

• Gilla
yonna
  • Laddar…
nikasp
S SueCia skrev:
Nu är det här inlägget jäkligt gammalt så jag hoppas du har utvecklats lite sen dess. Men helvete vad dumt resonemang att grannen ska backa ut sin bil i blindo för att du ska ha en alldeles för hög häck. :D
Ruskigt suboptimalt med hög häck nära gata. Vi har en 3,5 meter Thuja alldeles vid brevlådan. Varit och är orolig att barnen ska råka springa eller cykla ut samtidigt som nån kör för fort förbi. 30-väg men 75% kör fort fort enligt mätning…

Christer G.V. Christer G.V. skrev:
Man kan fråga sig varför alla ska backa ut från sin utfart/infart Bättre att backa in. Har aldrig förstått varför man ska utsätta sig för faran att backa ut!
Barn hemma när man kommer hem=kör in.
Barn sover när man ska till jobbet=backa ut.

Så kan det vara.

• Gilla
Blueztar
  • Laddar…
P Pagno skrev:
Vissa gillar att gnälla för det minsta, ger man dem rätt en enda gång så hittar de på något annat att gnälla över!
Be han fara åt Hvte....., börja gnälla på hans huggande på sten, gnäll över att hans gräsmatta är misskött och solsvedd, lämna en massa tips om vart han kan flytta, fastigheter till salu i hans brevlåda....
Lättast är att bara le och säga jaja, nicka och se glad ut, säg att - ja, jag förstår, ok, ok, sedan gör du som du vill!
Jösses, skönt att bo en bit från grannarna!
Ja vad kan man göra annat än att skratta åt eländet! Från en som också har en överenergisk granne! Puh!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.