Jättefint kök, stramt och elegant! Har ni fler projekt du vill dela med dig av?

Det ser fint ut på bilderna eller hade varit fint i en tidning. Men jag hade inte klarat av att ha ett sådant kök i mitt hus.

Kolla på Eljo/Schneider Solid när de gäller uttag. Elko Plus är snygga men kräver en större dosa än vad ni har.

Vad de gäller renoveringen så blev ju resultatet fint även om det inte är min smak. Bra jobbat!

Ramnemark skrev:
...
Vad de gäller renoveringen så blev ju resultatet fint även om det inte är min smak. Bra jobbat!
Menar du att du inte gillar obduktionssals-looken eller?

• Gilla
davveno1 och 1 till
  • Laddar…
Nej det är lite för sterilt för mig ;)

KnockOnWood skrev:
Menar du att du inte gillar obduktionssals-looken eller?
Rejält otrevligt sagt om någon annans smak, fine att man säger att det inte är i ens egen smak men det där inlägget hör inte hemma i tråden. Ibland kan man faktiskt försöka tänka på det gamla talesättet "Om man inte har något trevligt att säga, behöver man inte säga något alls."

• Gilla
Akahigi och 1 till
  • Laddar…
Som nästan alla har påpekat innan så upp med en glas skiva på väggen. Dels för att färgen inte ska bli tråkig med fett fläckar och värme bubblor och annat. Och dels för att jag tycker det blir en snygg effekt med det lite gröna skimret i glaset mot en vit vägg.

I övrigt så är det riktigt snyggt! Jag gillar det minimalistiska, stilrena eller mäklarbilder-stilen eller kalla det vad du vill. :)

Jättefint kök, stramt och elegant! Har ni fler projekt du vill dela med dig av?
Vi har inget pågående projekt just nu, men kommer troligen renovera om tvättstugan till hösten. Lägger upp resultatet när det är klart. :-)

Rejält otrevligt sagt om någon annans smak, fine att man säger att det inte är i ens egen smak men det där inlägget hör inte hemma i tråden. Ibland kan man faktiskt försöka tänka på det gamla talesättet "Om man inte har något trevligt att säga, behöver man inte säga något alls."
Det är ingen fara. Har redan fått höra mängder med kommentarer om hur fult köket blev samt att det är för sterilt och minimalistiskt. MEN, som jag sagt, vi är nöjda och det är huvudsaken. Köket passar nu riktigt bra ihop med övriga rum och vi håller just nu på att inreda/dekorera det. Jag ser alla elaka kommentarer som att det är mer synd om trollen bakom datorskärmarna. Att de kanske inte har samma möjlighet till att rusta upp sina egna 70-tals kök och måste då trycka ner andras projekt som de lagt ner sin själ i, vilket jag har i det här fallet. Detta var som sagt mitt absolut första egna, STORA, projekt vilket jag inte trodde jag skulle fixa. Men det är som många säger, "man kan mer än vad man tror". Alla har olika smak, och det respekterar jag. Sen finns det människor som inte kan uttrycka sig på ett "bra sätt", vilket är synd. Ni hatare kan fortsätta hata i tråden, medan jag går och fixar frukost i mitt snygga kök! :-)

Som nästan alla har påpekat innan så upp med en glas skiva på väggen. Dels för att färgen inte ska bli tråkig med fett fläckar och värme bubblor och annat. Och dels för att jag tycker det blir en snygg effekt med det lite gröna skimret i glaset mot en vit vägg.
Vi suger vidare på karamellen och får se längre fram. Kan bli en glasskiva/kakel och det kanske inte blir något alls. Allt behöver underhållas, även med glasskivor och kakel. Jag räknar med att eventuellt behöva måla på ett nytt lager färg om ca 1-2 år. Det beror HELT på hur mycket man slabbar i köket. Sen har vi som sagt en köksaccessoar i form av en laminatskiva som vi ställer mellan spis och vägg när det blir mycket stänk. Vi får helt enkelt se hur allt funkar. Nackdelen med glasskiva är att fettfläckar och fingeravtryck, precis som högblanka luckor, syns väldigt väl. Men det är visserligen bara en bagatell. Har man kakel, måste man rengöra fogarna (om man har några) emellanåt, vilket också kan vara "jobbigt". :-)

Bra att du inte tar illa upp men att de som inte har samma smak som dig skulle vara troll och ha gamla kök är väll en konstig inställning. De viktigaste är ju att du är nöjd. Lycka till med din tvättstuga. Nu ska jag äta frukost i mitt kök från 2007/2014 :thumbup:

• Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Kul att du är nöjd, det är ju det viktigaste! Men lägger man ut bilder på ett forum får man vara beredd på att andra inte har samma smak och det utan att de behöver vara avundsjuka troll.

Jag håller med de som tycker att eluttagen ser felplacerade ut och sen så hade jag valt en större ho (är iofs lite svårt att uppskatta måtten på bilden). Dels för att jag tycker större är snyggare och för att det är mer praktiskt.

Nu syftade ju jag på "alla med elaka kommentarer", inte dem med olika smak. :-) hoppas frukosten smakar!

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Det är skillnad på att ha olika åsikt och att skriva elaka saker, but hey, that's just me.

Jag tycker det blev väldigt fint. Jag tycker om när det är vitt/svart och enkelt, och så kan man få in färger med köksartiklar, accessoarer och tyg mm

Grodgatan

• Gilla
Ragsan och 1 till
  • Laddar…
T
Precis i min smak, kliniskt och spartanskt, tummen upp från mig:thumbup:

Släng upp en bild när allt är "stylat" så kanske vissa ändrar åsikt...?

• Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Stänkskydd: "Allt behöver underhållas, även med glasskivor och kakel."

Håller med. Enda grej jag kan tänka som behöver knappast underhåll och är lätt att hålla ren är en skiva med teflonbelägg på sig (à la stekpannan). Om man har ingenting emot grått...

Glaserade kakel utan fog är kanske ett alternativ. Men om man ordentligt impregnerar en vanligt fog med (tung) olja, och sen hårdvaxolja krävs inte så mycket underhåll heller.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.