Hur har du kopplat in allt, är det en tjänstefördelare mellan routern ochh uttaget i väggen eller liknande?

Det funkade för ett tag sedan, sen dess har jag inget rört.

Mediomvandlare sedan ethernet till routern.

Hur ser den ut?

Vilken, och varför undrar du det?

Det är inte så att du har tv från telia också eller är det från en annan leverantör?

Gruppavtal Telia Internet-telefoni-TV över fiber.

När jag hade Telia så levererades tv via routern, därav frågan om mediaomvandlaren.
är tv kopplad dit idag prova att koppla in tvboxen på en av routerns lanportar.

Problemet är inte i min utrustning, problemet är att ComHem har kapat min fiber, och registrerat någon annans abonnemang på min adress. Mitt abonnemang hos Telia har därefter blviti avaktiverat.

• Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
Matilda hörde aldrig av sig, men jag ringde och fick till slut kontakt med någon som verkade lite mer insatt. Han skulle prata med Zitius och höra av sig han med... :)

Känns som jag är tillbaka där jag var för en vecka sedan. Börjar bli dags att skriva brev till någon ansvarig på Telia.

Nu hörde Victor av sig och sa att han skickat vidare till Leveransavdelningen som skulle titta på det lite mer noggrant, och förhoppningsvis återkomma.

Var det Telia eller ComHem som hörde av sig?

Har du ett riktigt Case hos Telia så att Telia tar ansvar för och jobbar för att lösa problemet?

Nu borde du ha 2 felanmälningar nu, både telefoni + tv?
Du har ju haft fungerande internet från Telia i 2 år med ip-tv och telefoni.

Telia, ja jag hoppas de jobbar på det. De säger att de gör det, men vem vet.

Kämpa!
Så förbenat trist när man sitter i rävsaxen på det där sättet, det har jag med gjort.
Glad Påsk och hoppas det löser sig snarast.

Det blir lite krångligare med fiberföreningar, gruppavtal, kommunikationsoperatör, tjänsteleverantör, etc, där det ska fungera genom flera olika administrativa system.
Det som ts drabbats av verkar vara någon förändring som gjordes vid nytt gruppavtal för två år sedan och mycket senare uppstod problem, det verkar ju som allt inte blev riktigt omkopplat/dokumenterat. Så t.ex. den support som hanterar problem/fel får inte koppla/konfigurera om från en operatör till en annan utan att det avtalsmässigt finns dokumenterat, där det då t.ex. hamnar hos en leveransfunktion som får reda ut vad som gäller.

kanske dags att väcka frågan om ersättning från telia för de kostnader du nu dragit på dig för att kunna titta på tv och använda internet och eventuellt förlorad arbetsinkomst etc för att dom stängt av ditt abbonemang

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.