10 712 läst ·
65 svar
11k läst
65 svar
Min fiber är kapad?
Problemet är inte i min utrustning, problemet är att ComHem har kapat min fiber, och registrerat någon annans abonnemang på min adress. Mitt abonnemang hos Telia har därefter blviti avaktiverat.
Matilda hörde aldrig av sig, men jag ringde och fick till slut kontakt med någon som verkade lite mer insatt. Han skulle prata med Zitius och höra av sig han med... 
Känns som jag är tillbaka där jag var för en vecka sedan. Börjar bli dags att skriva brev till någon ansvarig på Telia.
Känns som jag är tillbaka där jag var för en vecka sedan. Börjar bli dags att skriva brev till någon ansvarig på Telia.
Var det Telia eller ComHem som hörde av sig?
Har du ett riktigt Case hos Telia så att Telia tar ansvar för och jobbar för att lösa problemet?
Nu borde du ha 2 felanmälningar nu, både telefoni + tv?
Du har ju haft fungerande internet från Telia i 2 år med ip-tv och telefoni.
Har du ett riktigt Case hos Telia så att Telia tar ansvar för och jobbar för att lösa problemet?
Nu borde du ha 2 felanmälningar nu, både telefoni + tv?
Du har ju haft fungerande internet från Telia i 2 år med ip-tv och telefoni.
Medlem
· Stockholm
· 4 630 inlägg
Kämpa!
Så förbenat trist när man sitter i rävsaxen på det där sättet, det har jag med gjort.
Glad Påsk och hoppas det löser sig snarast.
Så förbenat trist när man sitter i rävsaxen på det där sättet, det har jag med gjort.
Glad Påsk och hoppas det löser sig snarast.
Det blir lite krångligare med fiberföreningar, gruppavtal, kommunikationsoperatör, tjänsteleverantör, etc, där det ska fungera genom flera olika administrativa system.
Det som ts drabbats av verkar vara någon förändring som gjordes vid nytt gruppavtal för två år sedan och mycket senare uppstod problem, det verkar ju som allt inte blev riktigt omkopplat/dokumenterat. Så t.ex. den support som hanterar problem/fel får inte koppla/konfigurera om från en operatör till en annan utan att det avtalsmässigt finns dokumenterat, där det då t.ex. hamnar hos en leveransfunktion som får reda ut vad som gäller.
Det som ts drabbats av verkar vara någon förändring som gjordes vid nytt gruppavtal för två år sedan och mycket senare uppstod problem, det verkar ju som allt inte blev riktigt omkopplat/dokumenterat. Så t.ex. den support som hanterar problem/fel får inte koppla/konfigurera om från en operatör till en annan utan att det avtalsmässigt finns dokumenterat, där det då t.ex. hamnar hos en leveransfunktion som får reda ut vad som gäller.