3 768 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
Min fallrör viking bio
Är det fallröret som sitter fast i brännaren du menar (är det avsågat?) eller är det slangen som sitter mellan fallröret och skruven du menar?
Om det är slangen du menar:
Det fungerar nog oavsett längd på slangen så länge det är fall i röret så att pelletsen inte blir liggande och bildar en propp. Däremot blir ju inte brandsäkerheten lika bra om slangen är så kort att eld kan sprida sig till skruven trots att slangen brunnit av. Om så är fallet så borde du ha en längre skruv vars utmatning hamnar högre.
Om det är slangen du menar:
Det fungerar nog oavsett längd på slangen så länge det är fall i röret så att pelletsen inte blir liggande och bildar en propp. Däremot blir ju inte brandsäkerheten lika bra om slangen är så kort att eld kan sprida sig till skruven trots att slangen brunnit av. Om så är fallet så borde du ha en längre skruv vars utmatning hamnar högre.
Jo jag menar slangen, och jag tänkte på brandsäkerheten i första hand, det sitter en vakt för värme på röret, men det är kanske inte tillräckligt, utan man måste kanske ha slangen som en säkerhet (att det brinner av) men jag såg ej något av detta i manualen.
Klicka här för att svara