anders07 skrev:
Förhöjningsring? ;)
Dosan ska alltså sticka ut en bit från väggen?

//Patrik

Patrik_Hed skrev:
Dosan ska alltså sticka ut en bit från väggen?

//Patrik
Nä, för att få plats att mosa in allt förstås...

anders07 skrev:
Förhöjningsring? ;)
Skarva på ett 6m avloppsrör så kanske det finns en chans. :cool:

anders07 skrev:
Nä, för att få plats att mosa in allt förstås...
Om dosan går jämnsmed väggen, om man då sätter på förhöjningsringar då så byggs dosan ut mer än vad väggen gör. ;)

//Patrik

Enkelt - renoveringsgips. I flera lager. :)

• Gilla
yxis och 1 till
  • Laddar…
snaggletooth skrev:
Seriöst? (troll?)
Vi kan ju alltid hoppas på trolleri.

anders07 skrev:
Jag skojar tyvärr inte. Jag måste skarva kablarna, finns ingen annan lösning. Ett större apparatskåp får inte plats så det enda valet är tyvärr då att fälla in apparatdosor i väggen och skarva där.
Dock har jag en skarv per dosa, alltså åtta dosor med endast en kabel in och en ut...

Mvh,
Anders
Ditt fall har ju en viss skillnad mot TS skapelse.

anders07 skrev:
Ja, det får man ju hoppas... :o
Jag menar två säkringar istf en till varje grupp.

FLERA dosor eller t.o.m. kopplingsdosor för utanpåliggande montage i ett "dolt" utrymme i väggen och sedan en HILA-lucka som finns i olika storlekar http://www.hallstroms.com/page110680.html
Gillar man inte den vita färgen går det alltid att måla den.

Skulle vara intressant att höra varför eestere har gjort som han har gjort.

Hur får jag en familjemedlem att inse att elinstallationen med egna lösningar bidrar till enorm fara?

eestere skrev:
Hur får jag en familjemedlem att inse att elinstallationen med egna lösningar bidrar till enorm fara?
Är den här "familjemedlemen" behörig elektriker? Om inte anlita hen inte mer!

Är den här tråden ironiskt startad? Hur många skriver under "eestere"-namnet?

On topic igen dock... Det var inte snyggt och säkert inte heller bra gjort i dosorna. Jag skulle aldrig hempulat något liknande, inte ens i min vildaste fantasi.. vilket inte vill säga lite ;)

anders07 skrev:
Ringmatning gör man ju på t.ex. gatubelysning eller kraftnätsmatningar där man vill minska risken för avbrott... I hus vete tusan varför man skulle hitta på något sådant... :o
Det är många som går ifrån rundmatning på gatubel och istället reparera då ett fel uppstår istället för att med rundmatat nät sektionera om.
Detta för att ej ändra utlösningsvillkor, risken med bakspänning mm.
Håller med er att detta ej hör hemma i en bostad .

eestere skrev:
Öh, i dina första inlägg så låter det som att det är du som gjort installationen...

//Patrik

• Gilla
eestere
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.