3 465 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Milwaukee PLD 12 X
Hej!
Jag har precis beställt en Milwaukee PLD 12 X och tänkte kolla hur det ligger till med er. Ifall ni har en eller har haft en. Och om ni är/var nöjda med den.
Jag stod i valet o kvalet mellan den och en De Walt.
Men fastnade för PLD'n då den har bältesklipps och vändbart batteri.
Ni kan väl betygsätta den 1-10 då 1 är sämst och 10 bäst!
Tack på förhand!
Lasse
Jag har precis beställt en Milwaukee PLD 12 X och tänkte kolla hur det ligger till med er. Ifall ni har en eller har haft en. Och om ni är/var nöjda med den.
Jag stod i valet o kvalet mellan den och en De Walt.
Men fastnade för PLD'n då den har bältesklipps och vändbart batteri.
Ni kan väl betygsätta den 1-10 då 1 är sämst och 10 bäst!
Tack på förhand!
Lasse
Vill man verkligen veta detta efter man beställt?Mastema skrev:Hej!
Jag har precis beställt en Milwaukee PLD 12 X och tänkte kolla hur det ligger till med er. Ifall ni har en eller har haft en. Och om ni är/var nöjda med den.
Jag stod i valet o kvalet mellan den och en De Walt.
Men fastnade för PLD'n då den har bältesklipps och vändbart batteri.
Ni kan väl betygsätta den 1-10 då 1 är sämst och 10 bäst!
Tack på förhand!
Lasse
Fö så har jag endast en kort erfarenhet med maskinen - den hade i vart fall inga egenheter jag hann bli arg på under mitt korta handhavande...
Ja, det hade vart kul o se vad andra tycker om den maskinen. Jag har aldrig använt en Milwaukee maskin förut. Den verkar bra och slitstark, men som sagt det hade vare kul att läsa andras betyg på den!
Då ger du den iaf ett hyfsat betyg?
Då ger du den iaf ett hyfsat betyg?
Har inte använt den men Milwaukee är väl inte dirrekt kända för att göra finsnickrimaskiner eller ergonomiunderverk men riktiga jävla slitvargar är det, skulle förvåna mig stort om denna skulle vara någon skillnad mot deras andra utbud.
Milwaukee är det nya Hilti. Har inget negativt att säga om något av deras maskiner, riktigt gedigna bestar.
Milwaukee är det nya Hilti. Har inget negativt att säga om något av deras maskiner, riktigt gedigna bestar.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
den är mycket likt AEGs Raptor maskin???
milwaukee har ju sin lion maskin c18 som ser ganska så trevlig ut,, som jag antar ska vara för de finare segmentet! tror dom har den i tvserien äntligen hemma.
http://www.milwaukeetool.se/int/sv/...179742AC12575990067C643?OpenDocument&nav1=pro
ja dom har även en som heter c12 med :eek:
http://www.milwaukeetool.se/int/sv/...F11AA64C12575990067C63B?OpenDocument&nav1=pro
milwaukee har ju sin lion maskin c18 som ser ganska så trevlig ut,, som jag antar ska vara för de finare segmentet! tror dom har den i tvserien äntligen hemma.
http://www.milwaukeetool.se/int/sv/...179742AC12575990067C643?OpenDocument&nav1=pro
ja dom har även en som heter c12 med :eek:
http://www.milwaukeetool.se/int/sv/...F11AA64C12575990067C63B?OpenDocument&nav1=pro
Jag har haft min i ett ett par år och har aldrig haft ett ont ord att säga om denna. Stark så att det har räckt i alla lägen, tillräckligt smidig för att kunna jobba mycket med (relativt tung men med bra balans iom det vändbara batteriet), bra åtkomst till reglage osv... skulle nog sätta 7-8 poäng iaf!!
Bältesklippet är väl sådär med två kilo i sidan, men med ett par rejäla hängslen slipper du visa häcken för grannarna när du jobbar :-D
Bältesklippet är väl sådär med två kilo i sidan, men med ett par rejäla hängslen slipper du visa häcken för grannarna när du jobbar :-D
Redigerat:
Klicka här för att svara