Hej!

Jag har precis beställt en Milwaukee PLD 12 X och tänkte kolla hur det ligger till med er. Ifall ni har en eller har haft en. Och om ni är/var nöjda med den.
Jag stod i valet o kvalet mellan den och en De Walt.
Men fastnade för PLD'n då den har bältesklipps och vändbart batteri.

Ni kan väl betygsätta den 1-10 då 1 är sämst och 10 bäst!

Tack på förhand!

Lasse
 
Mastema skrev:
Hej!

Jag har precis beställt en Milwaukee PLD 12 X och tänkte kolla hur det ligger till med er. Ifall ni har en eller har haft en. Och om ni är/var nöjda med den.
Jag stod i valet o kvalet mellan den och en De Walt.
Men fastnade för PLD'n då den har bältesklipps och vändbart batteri.

Ni kan väl betygsätta den 1-10 då 1 är sämst och 10 bäst!

Tack på förhand!

Lasse
Vill man verkligen veta detta efter man beställt?

Fö så har jag endast en kort erfarenhet med maskinen - den hade i vart fall inga egenheter jag hann bli arg på under mitt korta handhavande...
 
Ja, det hade vart kul o se vad andra tycker om den maskinen. Jag har aldrig använt en Milwaukee maskin förut. Den verkar bra och slitstark, men som sagt det hade vare kul att läsa andras betyg på den!
Då ger du den iaf ett hyfsat betyg?
 
Har inte använt den men Milwaukee är väl inte dirrekt kända för att göra finsnickrimaskiner eller ergonomiunderverk men riktiga jävla slitvargar är det, skulle förvåna mig stort om denna skulle vara någon skillnad mot deras andra utbud.

Milwaukee är det nya Hilti. Har inget negativt att säga om något av deras maskiner, riktigt gedigna bestar.
 
P
Jag har haft min i ett ett par år och har aldrig haft ett ont ord att säga om denna. Stark så att det har räckt i alla lägen, tillräckligt smidig för att kunna jobba mycket med (relativt tung men med bra balans iom det vändbara batteriet), bra åtkomst till reglage osv... skulle nog sätta 7-8 poäng iaf!!

Bältesklippet är väl sådär med två kilo i sidan, men med ett par rejäla hängslen slipper du visa häcken för grannarna när du jobbar :-D
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.