17 232 läst ·
17 svar
17k läst
17 svar
Mikrovågsugn - funktioner?
Medlem
· Södermanland
· 1 319 inlägg
Kanske lite utan för ämnet men om man inte vill lägga pengar på dyr och snygg micro kan man göra som vi gjort; vår står i ett skåp i tvättstugan. Som ni förstår används den inte så ofta men vi vill ändå ha den till tex popcorn, värma mat osv. Då spelar det ju inte så stor roll hur den ser ut, utan man kan mer gå på vad för funktioner man vill ha!
/FlitigaLisa
/FlitigaLisa
Mitt råd är att tänk igenom hur ni använder er mikro idag ( under förutsättning att ni har en redan ) .
Jag tror inte att man ändrar sin inrotade vanor så mycket, bara för att man får en massa fler finesser.
Jag står inför samma dilemma, ska renovera köket och har börjat titta på vitvaror. Nästa alla inbyggnadsmikron har ett gäng finesser som jag i ärlighetens namn inte tror att man kommer att använda. Men det finns ju inga
för inbyggnad som är "enkla" dvs. har bara några olika effektlägen och tid. Det är vad jag vill ha, så har ni tips; jag välkomnar dom gärna
Det vi använder mikron till är i princip bara följande: tina bröd och bullar, värmer mat och poppar popcorn. Till resten använder jag min vanliga ugn.
Jag tror inte att man ändrar sin inrotade vanor så mycket, bara för att man får en massa fler finesser.
Jag står inför samma dilemma, ska renovera köket och har börjat titta på vitvaror. Nästa alla inbyggnadsmikron har ett gäng finesser som jag i ärlighetens namn inte tror att man kommer att använda. Men det finns ju inga
för inbyggnad som är "enkla" dvs. har bara några olika effektlägen och tid. Det är vad jag vill ha, så har ni tips; jag välkomnar dom gärna
Det vi använder mikron till är i princip bara följande: tina bröd och bullar, värmer mat och poppar popcorn. Till resten använder jag min vanliga ugn.
Lånar tråden och efterlyser en mikro med följande krav/önskemål:
Fristående
Svart
Digital tidsinställning
Enkel att byta effekt eller starta snabbt även på annan effekt än 100%.
Annan effekt än 100% får gärna vara kontinuerlig lägre effekt, inte 100% effekt delar av tiden.
Jämn värmefördelning.
Att den är smart nog att sluta pipa när man öppnat luckan.
Övriga funktioner (grill, olika program mm undanbedes).
Detta är min optimala mikro, tvivlar dock på att den finns men tacksam för tips.
Fristående
Svart
Digital tidsinställning
Enkel att byta effekt eller starta snabbt även på annan effekt än 100%.
Annan effekt än 100% får gärna vara kontinuerlig lägre effekt, inte 100% effekt delar av tiden.
Jämn värmefördelning.
Att den är smart nog att sluta pipa när man öppnat luckan.
Övriga funktioner (grill, olika program mm undanbedes).
Detta är min optimala mikro, tvivlar dock på att den finns men tacksam för tips.
Klicka här för att svara