Har problem med svavelväte i min ett år gamla borrade brunn. Vi prövade att återföra vatten till borrhålet genom ett litet hål i slangen som det skrivs om på flera ställen här i forumet för att på så sätt syresätta vattnet. Detta hjälper dock inte till 100%. Vissa dagar är det ingen lukt alls och vissa luktar det mycket.

Funderar nu på att sätta en micronizer på inkommande ledning för att tillföra ytterligare syre. Jag har dock en Wellmate hydropress på 60 liter och på många ställen ställen står det att man ska använda micronizern till en hydrofor men att det funkar även på hydropress om den är över 50 liter. Så då borde jag vara lugn. Eller?

Helst skulle jag vilja köra en riktig avluftare men hydropressen står i krypgrunden som är relativt låg (Älvsbyhus) och dessutom behövs avlopp till dessa vilket saknas.

Nån som har efarenhet av micronizer i kombination med hydropress eller vet om det kommer att hjälpa mig får gärna komma med tips och råd.

Jag är så less på vattnet som luktar men som i övrigt har jättefina värden och vill få ordning på detta nu.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.