Iofs är jag ofta för hårdare straff för olika saker. Men det bör göras rätt. Som exempel kan vi ta nyheten som var kring Putin och Ryssland. Där skrev Aftonbladet att "Putin sviker ryska kvinnor som blivit misshandlade av mannen" eller liknande. De skrev en artikel som var vinklad som så att det är de elaka ryska männen och Putin som nu tar bort kravet på fängelse för mannen som misshandlat.O Odjuret skrev:
Sanningen var att det var en rysk domstol som ändrade lagarna kring detta. Tidigare var det obligatorisk med fängelser vid misshandel av frun. Nu blir den nya lagen så att det inte är det.
Orsaken till lagändringen, (och som AB inte skrev något om), var att ryska kvinnor själva hade begärt att det skulle bli så. För om det är illa nog att ha blivit misshandlad av mannen, så blir det inte bättre av att han far iväg till fängelset och troligen mister jobbet, samt inte kan bidra med pengar till familjen.
Men alltså, sexualdriften finns. Den varken vill eller kommer vi kunna avskaffa. Om nu killarna på golvet gillar den snygga växeltelefonisten så är det bara som det är. Jag ser inga problem med att relationer kan byggas. Vad är liksom problemet här? Att de är förälskade? Att det flörtas?Anna_H skrev:
Det är lite märkligt:
När Roks ordförande Ireen von Wachenfeldt sade "Män är djur" fick hon krypa till korset och be om ursäkt för sina hårda ord. Men när Heimersson i praktiken säger samma sak ("Om vi inte kan acceptera vad som ingår i normala personalfester där dyngraka grabbar vill sätta på växeltelefonisten är vi inte en tillräckligt hårdhudad nation." ) får han hejarop från män som tycker att han har helt rätt.
Sedan kan jag tycka att hela grejen med att dricka med arbetskamrater kanske inte är helt genomtänkt.
Bättre än så här kan det väl inte sägas..
https://www.expressen.se/kultur/jens-liljestrand/i-jean-claude-arnaults-gentlemannaskola/
https://www.expressen.se/kultur/jens-liljestrand/i-jean-claude-arnaults-gentlemannaskola/
Verkligen? Vad har du för källa på det?L Lolight skrev:Iofs är jag ofta för hårdare straff för olika saker. Men det bör göras rätt. Som exempel kan vi ta nyheten som var kring Putin och Ryssland. Där skrev Aftonbladet att "Putin sviker ryska kvinnor som blivit misshandlade av mannen" eller liknande. De skrev en artikel som var vinklad som så att det är de elaka ryska männen och Putin som nu tar bort kravet på fängelse för mannen som misshandlat.
Sanningen var att det var en rysk domstol som ändrade lagarna kring detta. Tidigare var det obligatorisk med fängelser vid misshandel av frun. Nu blir den nya lagen så att det inte är det.
Orsaken till lagändringen, (och som AB inte skrev något om), var att ryska kvinnor själva hade begärt att det skulle bli så. För om det är illa nog att ha blivit misshandlad av mannen, så blir det inte bättre av att han far iväg till fängelset och troligen mister jobbet, samt inte kan bidra med pengar till familjen.
https://www.theguardian.com/world/2...ange-to-law-decriminalising-domestic-violence
Assange är inte längre våldtäktsanklagad. Rätt skall vara rätt.Marike skrev:
Hans fall är dessutom relevant i denna tråd!
Den påstådda våldtäkten bestod av att Assange låg med en bekantskap på kvällen. Båda somnade nöjda och glada. Under natten pilsknade Assange till och återupptog kvällens aktivitet. Denna gång utan barriärskydd! Damen vaknar och frågar -har du något på dig? -Ja. Dig!.Svarar Assange. Istället för att protestera mot den lättkläddes förehavande, lät hon honom gå i mål.
Noterade förresten att ännu ett ensamkommande barn, denna gång någonstans i Västsverige, också kan skriva på #metoo efter att ha haft ihop det med en medelålders vårdare. Bara ytterligare ett exempel på att svärdet har dubbla eggar...
...bara för att det är vassare på ena sidan, så innebär det inte att det inte skadar åt det andra hållet också! Intressant i dessa fall är att det är tonåringar i beroendeställning till kvinnor...
...bara för att det är vassare på ena sidan, så innebär det inte att det inte skadar åt det andra hållet också! Intressant i dessa fall är att det är tonåringar i beroendeställning till kvinnor...
Nej, det är inte det som är "bekymret". De är inte lika jämställda som i Sverige, vilket gör att det inte tas på samma allvar där. Man har inte en så stark position att utgå ifrån. Lite tvärtom än vad man kan tro kanske, men så fungerar det i många områden.Marike skrev:
Staffan2000 skrev:
Assange är inte längre våldtäktsanklagad. Rätt skall vara rätt.
Hans fall är dessutom relevant i denna tråd!
Den påstådda våldtäkten bestod av att Assange låg med en bekantskap på kvällen. Båda somnade nöjda och glada. Under natten pilsknade Assange till och återupptog kvällens aktivitet. Denna gång utan barriärskydd! Damen vaknar och frågar -har du något på dig? -Ja. Dig!.Svarar Assange. Istället för att protestera mot den lättkläddes förehavande, lät hon honom gå i mål.
Staffan2000 skrev:
Visst finns det en annan tråd någonstans här på forumet där kränkta, förförstådda, missförstådda, upprörda, oförstådda, oförstående, förnärmade, sårade, skymfade vanärade, sårade, förödmjukade, vanärade, skändade män kan framföra sina åsikter och upplevelser. Uppmanar er VERKLIGEN att skapa en egen tråd där ni kan diskutera alla dessa era upplevda skymfningar.
I den här tråden, som jag skapade är det kvinnorna som har alla dessa erfarenheter ovan. OCH LÅT KVINNORNAS BERÄTTELSER BERÄTTAS UTAN KOMMENTARER.
Även i byggahus finns det många berättelser att berätta. Känner till bl.a kvinnliga snickare, jurister, rörmokare och elektriker och I nvandrare som går under alias för att inte bli utsatta och påhoppade.Sorgligt men sant.
I den här tråden, som jag skapade är det kvinnorna som har alla dessa erfarenheter ovan. OCH LÅT KVINNORNAS BERÄTTELSER BERÄTTAS UTAN KOMMENTARER.
Även i byggahus finns det många berättelser att berätta. Känner till bl.a kvinnliga snickare, jurister, rörmokare och elektriker och I nvandrare som går under alias för att inte bli utsatta och påhoppade.Sorgligt men sant.
Redigerat: