Hej!
Smällde till i ett av rummen och upptäckte att en tavla ramlat ner ifrån väggen....såklart har skiten ramlat rakt ner på eluttaget i en perfekt vinkel och slagit ut eluttaget ur väggen.
Allt ser dock ut att vara intakt. Försöker nu få in eluttaget i väggen, men dem där vingarna med ett gummiband runt är ju för breda för att få in i hålet? Går inte in även ifall jag använder full kraft för att böja dem inåt (vilket säkert är en neandertalares lösning på problemet).
Ska väl inte behöva ta hit en elektriker för att lösa det här, även om man har tummen mitt i näven?
Smällde till i ett av rummen och upptäckte att en tavla ramlat ner ifrån väggen....såklart har skiten ramlat rakt ner på eluttaget i en perfekt vinkel och slagit ut eluttaget ur väggen.
Allt ser dock ut att vara intakt. Försöker nu få in eluttaget i väggen, men dem där vingarna med ett gummiband runt är ju för breda för att få in i hålet? Går inte in även ifall jag använder full kraft för att böja dem inåt (vilket säkert är en neandertalares lösning på problemet).
Ska väl inte behöva ta hit en elektriker för att lösa det här, även om man har tummen mitt i näven?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Skruva ur (slå från) säkringen
Mät att det inte gör spänning
Skruva loss täck kåpan
Under hittar du två skruvar du lossar så att klorna släpper
Tryck dit uttaget
Skruva åt klorna igen
Skruva dit kåpan
I med säkringen
Mät att det inte gör spänning
Skruva loss täck kåpan
Under hittar du två skruvar du lossar så att klorna släpper
Tryck dit uttaget
Skruva åt klorna igen
Skruva dit kåpan
I med säkringen
Tillbyggare
· Onsala
· 2 023 inlägg
Om det inte funkar så skruva fast metallramen i hålen i hörnen. Skruva med tunna skruvar snett utåt så sitter den som berget! Tips från min elektriker
Och ett litet tillägg, var noga så ingen kabel kommer mellan "metallvingarna" och dosan, så de pressar hål i isoleringen när du skruvar dit det hela.P Pin skrev:
Klicka här för att svara