Hej,

Jag tog bort ett gammalt fönsterbleck som hade rostat sönder, möjligen original från 1936. På
undersidan av blecket satt det fast fyra metalltrådar som var inmurade i teglet nedanför. Vad kan dessa varit till för? De hade iaf ingen stöttande funktion.

Är mest bara nyfiken :)
 
Håller teglet på plats, en tegelvägg på ett hus hänger liksom i luften ( står för sig själv och ankras med ståltrådar ( brukar vara rostfria ) i befintlig byggkropp på många ställen och muras in i fogarna så inte väggen faller ut
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Kan väl tänkas att de var till för att hålla ned fönsterblecket mot tegelfasaden. Så det inte ligger och slamrar då det blåser.
 
  • Gilla
Galten
  • Laddar…
Det låter som vettiga förklaringar (y)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.