8 753 läst ·
7 svar
9k läst
7 svar
Metallsågblad till Bosch multiverktyg?
Har för mig att jag har sett en typ av rakt, men smalare sågblad än det som följer med, som man kan såga i metall med. Vore grymt att ha ibland för att såga av illa sittande spikar vid rivning, skruvar, metallclips mm. Någon som kan bekräfta att bladet finns och/eller vet var man kan köpa det?
/Pontus
/Pontus
Det finns. Du borde kunna köpa det i välsorterade järn/byggaffärer, kanske bauhaus tex.Pongu skrev:Har för mig att jag har sett en typ av rakt, men smalare sågblad än det som följer med, som man kan såga i metall med. Vore grymt att ha ibland för att såga av illa sittande spikar vid rivning, skruvar, metallclips mm. Någon som kan bekräfta att bladet finns och/eller vet var man kan köpa det?
/Pontus
Det finns, tex på Hornbach och säkert också alla andra ställen som säljer gröna Boschmaskiner.
Jag försökte köra av en 10mm galvad gängstång med det bladet men det var tydligen inte rätt tänkt, funkade inte alls. Kanske går bättre med spik och klena kopparrör.
Jag försökte köra av en 10mm galvad gängstång med det bladet men det var tydligen inte rätt tänkt, funkade inte alls. Kanske går bättre med spik och klena kopparrör.
Varken Bauhaus eller Hornbach finns i Växjö tyvärr. Clas Ohlson har bara de två standardbladen som medföljer maskinen. Inte heller K-rauta eller Beijer Bygg verkar ha just detta blad, men kan kanske ta in några?
He he... Gängstång kanske var lite väl att ta i för den här typen av maskin, men som sagt ibland är det en spikjäkel man vill kapa långt in i ett trångt utrymme för att kunna montera utan åverkan, eller ett rör/hylsa man vill kapa i nivå med något annat osv. Metallbladet borde väl gå att använda för finkirurgi i trä också eller?
He he... Gängstång kanske var lite väl att ta i för den här typen av maskin, men som sagt ibland är det en spikjäkel man vill kapa långt in i ett trångt utrymme för att kunna montera utan åverkan, eller ett rör/hylsa man vill kapa i nivå med något annat osv. Metallbladet borde väl gå att använda för finkirurgi i trä också eller?
Klicka här för att svara