5 253 läst ·
7 svar
5k läst
7 svar
Metabo ts 254
Hej.
Råkade visst impulsköpa en bordssåg ( Metabo ts 254). Nån som har erfarenhet av denna såg?
Råkade visst impulsköpa en bordssåg ( Metabo ts 254). Nån som har erfarenhet av denna såg?
Ingen erfarenhet, men kolla mitt inlägg i den här tråden om en eventuell svag punkt på åtm tidigare versioner:
https://www.byggahus.se/forum/threads/hikoki-c10rj-vs-dewalt-7492.393288/#post-3901802
Vilken modellnr är det på din såg?
https://www.byggahus.se/forum/threads/hikoki-c10rj-vs-dewalt-7492.393288/#post-3901802
Vilken modellnr är det på din såg?
Har en sådan såg. Haft den i ett år nu och används regelbundet i mitt hobby snickeri. Den har fungerat helt utan problem under detta år och jag är väldigt nöjd med den. Den gör det den skall.K KakelDaniel skrev:
Tyvärr vet jag inte vilket modellnr det är eftersom inte sågen levererats ännu, men det verkar ju som att dom känner till problemet. Så vi får väl hoppas att det inte ska vara några problem.S stnygard skrev:
S stnygard skrev:
S stnygard skrev:
Mycket intressant, sökte på båda modellnr på Metabos hemsida fick bara resultat påS stnygard skrev:
600668000. Den filmen är ju två år gammal så dom har ju haft lite tid på sig att lösa detta.
Jo man får hoppas att de löst det sen dess. Kan ju vara så också att de bara råkar ha det gamla modellnumret kvar på hemsidan. Men återkom gärna sen då du fått sågen! Du vet ju vad du ska kolla efter, inte bara modellnr men även vad det är för typ av gängor på den där gängstången.
Återkommer med info efter att sågen anländer. Dröjer fock till början av maj pga leveransproblem
Jag kollade på TS254 men valde Dewalt DW745+DE7400 pga höjdjusteringsproblemen med TS254. Detta var efter sommaren 2019. Efter detta så kollade jag under sommaren 2020 TS254 demoex i olika affärer där de fortfarande såldes som 600668000 men de hade den nya såghissen med trapettsgängor. Du kan kolla på Metabos reserdelsida för där finns dokumentation för både 600668000 och den nya 600668001. Så jag tror med säkerhet att Du köpt den nya versionen. Du ser det lätt på gängstångens konstruktion som nu skall ha trapetsgöngor (plattgängor). Konstigt att Metabo inte uppdaterat sitt artickelnummer
Klicka här för att svara