Hantverkare som överdebiterar, slarvar eller bara bär sig illa åt fick många att starta en tråd i forumet för att få stöd och hjälp i eländet. Här har vi samlat några av hantverkarnas mest upprörande oskick under året 2022.


Du kan läsa artikeln här: Mest upprörande hantverkarfasonerna året som gick
 
  • Gilla
Lillekitte och 1 till
  • Laddar…
Kan vi inte få en lista med de mest upprörda hantverkarna också :)
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
kashieda och 8 till
  • Laddar…
Vad har dom att vara upprörda över? Möjligen om kaffet på ahlsell varit för kallt någon morgon...
 
  • Gilla
erik_83
  • Laddar…
K
Kan ni inte lägga in en omröstning för vilket hantverkarfiffel som värst. Det är jo lite olika kategorier på de ni listat. Fulast faktura på de första och sen störst klåperi på slutet. Hade ju kunnat bli två listor.
 
  • Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
H HM2020 skrev:
Vad har dom att vara upprörda över? Möjligen om kaffet på ahlsell varit för kallt någon morgon...
Oftast blir de upprörda för att vi konsumenter inte gillar bli uppfukkade av saltade fakturor, orimligt materialpåslag mm.
De blir tom upprörda på branschkollegor som inte håller med.
 
  • Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
Det jag gör för att undvika att bli lurad är dels att göra så mycket själv som möjligt och dels ringa runt tills jag är nöjd med "tonen/rösten/attityden" på den jag pratar med. Efter problem med sprucket vatten in under huset kunde jag avfärda säkert 10 rörmokare efter att ha pratat med dem i typ 30 s och valde en som jag är extremt nöjd med och även tipsat en vän om som också blev nöjd.
 
  • Gilla
jonle336 och 1 till
  • Laddar…
F
H HM2020 skrev:
Vad har dom att vara upprörda över? Möjligen om kaffet på ahlsell varit för kallt någon morgon...
Det är aldrig för kallt kaffe på Ahlsell, vad får du sånt trams ifrån? Men rimligtvis kunder som ställer orimliga krav, lägger sig i, hänger över axeln, ändrar en jäva massa utan att förstå merkostnaden, kunder som utnyttjar ”sin konsumenträttsliga fördel” utöver vad som är rimligt bara för att det går och inte betalar för bra jobb, kunder som är generellt hysteriska, kunder som inte har minsta problem att fakturera sina kunder 890kr/h för att fika och uppdatera Facebook men som blir upprörda om en snickare vässar pennan på arbetstid.

Det finns hantverkare som är rövare och det finns kunder som är rövhål.
 
  • Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Oftast blir de upprörda för att vi konsumenter inte gillar bli uppfukkade av saltade fakturor, orimligt materialpåslag mm.
De blir tom upprörda på branschkollegor som inte håller med.
favoriter som alltid kommer upp är ju..

"Vaddå, ska vi inte få tjäna pengar va ? buääää buääää buäää"

"Vaddå, frågar ni vad inköpspriserna är på ica också ????!!!!"

..I 99 fall av hundra för helt irrlevanta saker också, där hantverkaren misslyckas att förstå vad den som skrev inlägget faktiskt är upprörd över.
 
  • Gilla
torparavgrund och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.