11 879 läst ·
34 svar
12k läst
34 svar
Mest prisvärda tvingarna?
Underbart med så mycket tips. Kommer nog provköpa en irwin och en bessey då för att se vad man ska fortsätta med.
Har ett gäng av biltemas gamla variant som knappt orkar klämma åt nått alls så det mesta kommer vara bättre!
Med bra grejjer så blir snickrandet roligare

Har ett gäng av biltemas gamla variant som knappt orkar klämma åt nått alls så det mesta kommer vara bättre!
Med bra grejjer så blir snickrandet roligare
Räknade lite då fok här i tråden nämner hur länge da haft sina Irvin.
Mina fyller 28 i år, som tidigate sagt, grymt bra grejer.
Suttit ute flera vintrar som typ klädnypa för presseningen till båten, men de funkar fint iaf.
Mina fyller 28 i år, som tidigate sagt, grymt bra grejer.
Suttit ute flera vintrar som typ klädnypa för presseningen till båten, men de funkar fint iaf.
Även mina har fungerat bra efter en närmare en vinter ute.Isakare skrev:
Lite ytrost men ändå inget som påverkar funktionen.
Medlem
· Sverige
· 5 688 inlägg
Ännu en här som gillar Quick Grip. Dessa är hur gamla som helst, 60 cm modellen. Helt ovärderliga och som jag ser det oförstörbara, klarar extremt starka presskrafter och jag har riktigt starka nävar. Testat även andra modeller men det har alltid slutat med att jag knäcker dom när jag klämmer till rejält, wolfcraft tror jag de hette. Ev Bacho minns inte, man liksom bara raderar dåliga saker ur minnet. Bryts sönder direkt om stark kraft appliceras.
Här är en av de mer innovativa sätten att använda dessa fina snabbtvingar: skivlyft.
https://www.byggahus.se/forum/threa...ch-maskiner-idag.250889/page-460#post-3370302
Här är en av de mer innovativa sätten att använda dessa fina snabbtvingar: skivlyft.
https://www.byggahus.se/forum/threa...ch-maskiner-idag.250889/page-460#post-3370302
Redigerat:
Jag har en uppsättning.K_arlstrom skrev:
De är lite veka tycker jag, bågnar när man spänner dem. Minst en ser deformerad ut vid ett hack efter att jag uppenbarligen spännde för hårt.
Men absolut inte så dåliga att jag tyckt det värt att investera i nya.
Paul sellers har tryckt i träribbor i sina liknande för att göra dem mer styva. Om det fungerar vet jag ej, vet att någon på detta forum som är klokare än mig argumenterade för att det inte kan hjälpa.
Hade jag stått inför valet idag med samma förutsättningar hade jag nog köpt dem.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden