17 801 läst ·
51 svar
18k läst
51 svar
Mest prisvärda gummibåt
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det blev ett storköp på Bauhaus
Svårt att kontrollera impulserna
Gummibåt 300kr
Räddningsväst för tjockisar 179kr
( blev stopp i kassan, kassörskan tyckte det var för billigt )
Tösens väst var dyrast = 399kr ( 30-50kg )
Grabbens kostade 15-30kg 287kr
Tantens kostade 170 med fanns ingen räddningsväst.
Tog först en vända med lillgrabben och sedan en längre med tösen och istället för att åka tillbaka till badplatsen så paddlade vi så nära huset det gick och genade över skogen hem istället
Grymt lyckad grej som ungarna älskade
Fortfarande stekhett här 😄😄😄
Svårt att kontrollera impulserna
Gummibåt 300kr
Räddningsväst för tjockisar 179kr
( blev stopp i kassan, kassörskan tyckte det var för billigt )
Tösens väst var dyrast = 399kr ( 30-50kg )
Grabbens kostade 15-30kg 287kr
Tantens kostade 170 med fanns ingen räddningsväst.
Tog först en vända med lillgrabben och sedan en längre med tösen och istället för att åka tillbaka till badplatsen så paddlade vi så nära huset det gick och genade över skogen hem istället
Grymt lyckad grej som ungarna älskade
Fortfarande stekhett här 😄😄😄
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Om man pumpar upp båten ordentligt på land, så tappar den tryck när den kommer i sjön.D09 skrev:
Lufttemperaturen var väl uppåt 32°C idag, men i sjön var det på sin höjd 20°C.
Vattnet kyler, och luften i båtens pontoner minskar i volym.
Det behöver alltså inte läcka luft för att bli lite sladdrigare i sjön.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Jag hittade ett par plaståror i förrådet idag och blev då intresserad av den här tråden. Jag vill ha en sådan där gummibåt, det får bli en tur till Bauhaus imorgon.
D09 du har ju redan köpt en båt, så jag förmodar att du inte är intresserad av att köpa den längre?
Men jo då, jag kan plocka fram, pumpa upp och ta en bild för din skull Dalbotös om du är intresserad. Hämtar du i Göteborg i så fall?
Hmmm, om ingen är intresserad kanske jag kan göra en pool av den till barnen istället, det vore ju en tanke, då kan jag lika gärna ta fram den i alla fall, jaja, det får väl bli så
Men jo då, jag kan plocka fram, pumpa upp och ta en bild för din skull Dalbotös om du är intresserad. Hämtar du i Göteborg i så fall?
Hmmm, om ingen är intresserad kanske jag kan göra en pool av den till barnen istället, det vore ju en tanke, då kan jag lika gärna ta fram den i alla fall, jaja, det får väl bli så
Men sluta lura dig själv nu.thomasx skrev:Men jo då, jag kan plocka fram, pumpa upp och ta en bild för din skull Dalbotös om du är intresserad. Hämtar du i Göteborg i så fall?
Hmmm, om ingen är intresserad kanske jag kan göra en pool av den till barnen istället, det vore ju en tanke, då kan jag lika gärna ta fram den i alla fall, jaja, det får väl bli så![]()
Jodå, uppfattade din båt som rejälare än denna "barnbåt", hade lovat ungarna en tur på sjön idag och hellre 300kr i sjönthomasx skrev:D09 du har ju redan köpt en båt, så jag förmodar att du inte är intresserad av att köpa den längre?
Men jo då, jag kan plocka fram, pumpa upp och ta en bild för din skull Dalbotös om du är intresserad. Hämtar du i Göteborg i så fall?
Hmmm, om ingen är intresserad kanske jag kan göra en pool av den till barnen istället, det vore ju en tanke, då kan jag lika gärna ta fram den i alla fall, jaja, det får väl bli så![]()
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Pumpa, fota och visa thomasx!
BEHOLD, YOU WEAK ONES! 
Detta är en, hör och häpna
AVON REDSEAL Made to British Standard, det ni kära forumvänner, British Standard. Vilka grejer
Enligt denna British Standard får man ta med sig 5 personer a 150LB eller en total last om 950LB, inkluderandes en motor om 4 hk
Lite större båt än mitt minne ville erkänna för mig, men desto coolare, tycker jag. 
Dock så låg inte motorfästet med båten, och inte heller där jag trodde att det skulle ligga, så jag kan inte med gott samvete lova att ett sådant följer med. Men jag hoppas det ligger i båten (ja den stora segelditon då alltså, eller i båtförrådet, det vore ritkigt synd om den förkommit, för den är ändå rätt cool)
Här kommer så lite bilder.
Först och främst, så klart, ett äkthetsbevis
Åsså, tadaa, Das Bååt
I förgrunden syns bl.a. en hårtork, med den blåste jag upp båten på <2 minuter (no kidding), till vänster om den en fotpump med vilken jag toppfyllde och fick tryck, 5 pump räckte. Till höger en extra toft, tycks det. I bakgrunden skönheten själv
Och så sedd från sin bästa sida
Så damen från sin allra allra bästa sida
Kraftiga årklykor i datorberäknad strömlinjeform design för minsta möjliga luftmotstånd vid roddning
Ännu ett äkthetsintyg, locket till luftventilen. Kraftig dimension för snabb fyllning och tömning, särskilt viktigt vid skarpt läge!
En toft för marine redseal realrookies som inte vågar sitta på kanten
Och så till sist det allra viktigaste, fästet för Gösstaken!
Sådärja, det var vad kameran mäktade med innan minneskortet storknade.
Ja, nu är det nästan så jag tycker den är så cool så jag knappt vet om jag vill sälja den.
Men men, sagt är sagt, och intresset verkade ju vara omfattande redan innan, så nu, när denna otroligt vackra och sköna raritet Made to British Standard av AVON REDSEAL, jag menar, bara det, REDSEAL, så måste ju intresset nästa koka över
Let the Battle begin!
Skambud så väl som helgalna diton i alla riktningar är välkomna
(OBS att hårtorken ej ingår, den är värd mer än allt annat tillsammans, nästan i alla fall
)
Detta är en, hör och häpna
AVON REDSEAL Made to British Standard, det ni kära forumvänner, British Standard. Vilka grejer
Enligt denna British Standard får man ta med sig 5 personer a 150LB eller en total last om 950LB, inkluderandes en motor om 4 hk
Dock så låg inte motorfästet med båten, och inte heller där jag trodde att det skulle ligga, så jag kan inte med gott samvete lova att ett sådant följer med. Men jag hoppas det ligger i båten (ja den stora segelditon då alltså, eller i båtförrådet, det vore ritkigt synd om den förkommit, för den är ändå rätt cool)
Här kommer så lite bilder.
Först och främst, så klart, ett äkthetsbevis
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Åsså, tadaa, Das Bååt
I förgrunden syns bl.a. en hårtork, med den blåste jag upp båten på <2 minuter (no kidding), till vänster om den en fotpump med vilken jag toppfyllde och fick tryck, 5 pump räckte. Till höger en extra toft, tycks det. I bakgrunden skönheten själv
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och så sedd från sin bästa sida
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så damen från sin allra allra bästa sida
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kraftiga årklykor i datorberäknad strömlinjeform design för minsta möjliga luftmotstånd vid roddning
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ännu ett äkthetsintyg, locket till luftventilen. Kraftig dimension för snabb fyllning och tömning, särskilt viktigt vid skarpt läge!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En toft för marine redseal realrookies som inte vågar sitta på kanten
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och så till sist det allra viktigaste, fästet för Gösstaken!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sådärja, det var vad kameran mäktade med innan minneskortet storknade.
Ja, nu är det nästan så jag tycker den är så cool så jag knappt vet om jag vill sälja den.
Men men, sagt är sagt, och intresset verkade ju vara omfattande redan innan, så nu, när denna otroligt vackra och sköna raritet Made to British Standard av AVON REDSEAL, jag menar, bara det, REDSEAL, så måste ju intresset nästa koka över
Let the Battle begin!
Skambud så väl som helgalna diton i alla riktningar är välkomna
(OBS att hårtorken ej ingår, den är värd mer än allt annat tillsammans, nästan i alla fall
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Men vad är detta?
Jag ser inte tillstymmelsen till vatten.
En båt utan sjö är väl som en kamel utan öken
Jag ser inte tillstymmelsen till vatten.
En båt utan sjö är väl som en kamel utan öken
