Alfredo skrev:
Photoshopade?
Nix, det gjorde jag idag :) Med M$ Paint.

Bilden är tagen igår kväll kl 20:50.
Sicken fin kväll det blev!
Första dagen i veckan utan åska.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Det blev ett storköp på Bauhaus

Svårt att kontrollera impulserna ;)

Gummibåt 300kr
Räddningsväst för tjockisar 179kr
( blev stopp i kassan, kassörskan tyckte det var för billigt )

Tösens väst var dyrast = 399kr ( 30-50kg )

Grabbens kostade 15-30kg 287kr

Tantens kostade 170 med fanns ingen räddningsväst.

Tog först en vända med lillgrabben och sedan en längre med tösen och istället för att åka tillbaka till badplatsen så paddlade vi så nära huset det gick och genade över skogen hem istället :)

Grymt lyckad grej som ungarna älskade :)

Fortfarande stekhett här 😄😄😄
 
  • Gilla
KnockOnWood och 2 till
  • Laddar…
D09
Kan tillägga att båten verkar ha tappat lite luft.

Eller så har den tänjt ut sig he he

Mitt arsle fungerade som ekolod och kände ev grund tidigt och kunde undvika kraftiga kollisioner 🙈🙈🙈
 
  • Gilla
Glenno83 och 2 till
  • Laddar…
D09 skrev:
Kan tillägga att båten verkar ha tappat lite luft..
Om man pumpar upp båten ordentligt på land, så tappar den tryck när den kommer i sjön.
Lufttemperaturen var väl uppåt 32°C idag, men i sjön var det på sin höjd 20°C.

Vattnet kyler, och luften i båtens pontoner minskar i volym.
Det behöver alltså inte läcka luft för att bli lite sladdrigare i sjön.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Jag hittade ett par plaståror i förrådet idag och blev då intresserad av den här tråden. Jag vill ha en sådan där gummibåt, det får bli en tur till Bauhaus imorgon.
 
Ok, då behöver jag inte dra fram och fota gummibåten D09?
Det var nämligen nästa sak på att-göra-listan :)
 
D09
thomasx skrev:
Ok, då behöver jag inte dra fram och fota gummibåten D09?
Det var nämligen nästa sak på att-göra-listan :)
Tar tacksamt emot en bild på din båt :)

Nyfiken på vad det var för någon och prisklass :)
 
D09 skrev:
Tar tacksamt emot en bild på din båt :)

Nyfiken på vad det var för någon och prisklass :)
Och om D09 avstår så är jag spekulant. ;)
 
D09 du har ju redan köpt en båt, så jag förmodar att du inte är intresserad av att köpa den längre?

Men jo då, jag kan plocka fram, pumpa upp och ta en bild för din skull Dalbotös om du är intresserad. Hämtar du i Göteborg i så fall?

Hmmm, om ingen är intresserad kanske jag kan göra en pool av den till barnen istället, det vore ju en tanke, då kan jag lika gärna ta fram den i alla fall, jaja, det får väl bli så :)
 
  • Gilla
Dalbotant
  • Laddar…
thomasx skrev:
Men jo då, jag kan plocka fram, pumpa upp och ta en bild för din skull Dalbotös om du är intresserad. Hämtar du i Göteborg i så fall?

Hmmm, om ingen är intresserad kanske jag kan göra en pool av den till barnen istället, det vore ju en tanke, då kan jag lika gärna ta fram den i alla fall, jaja, det får väl bli så :)
Men sluta lura dig själv nu. ;) Alla andra fattar att du vill ut och åka gummibåt, Dags du erkänner det för dig själv också! :p Och inget fel med det, rätt mysigt att guppa fram lite sakta och vattennära...
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
D09
thomasx skrev:
D09 du har ju redan köpt en båt, så jag förmodar att du inte är intresserad av att köpa den längre?

Men jo då, jag kan plocka fram, pumpa upp och ta en bild för din skull Dalbotös om du är intresserad. Hämtar du i Göteborg i så fall?

Hmmm, om ingen är intresserad kanske jag kan göra en pool av den till barnen istället, det vore ju en tanke, då kan jag lika gärna ta fram den i alla fall, jaja, det får väl bli så :)
Jodå, uppfattade din båt som rejälare än denna "barnbåt", hade lovat ungarna en tur på sjön idag och hellre 300kr i sjön ;) än deras sorgsna ögon :)
 
Pumpa, fota och visa thomasx!
 
Den som väntar på nån som gått, behöver inte vänta längre.
Och den som väntar på coola båtbilder behöver inte vänta länge :)
till ;)
 
BEHOLD, YOU WEAK ONES! :)

Detta är en, hör och häpna

AVON REDSEAL Made to British Standard, det ni kära forumvänner, British Standard. Vilka grejer :)

Enligt denna British Standard får man ta med sig 5 personer a 150LB eller en total last om 950LB, inkluderandes en motor om 4 hk :) Lite större båt än mitt minne ville erkänna för mig, men desto coolare, tycker jag. :)

Dock så låg inte motorfästet med båten, och inte heller där jag trodde att det skulle ligga, så jag kan inte med gott samvete lova att ett sådant följer med. Men jag hoppas det ligger i båten (ja den stora segelditon då alltså, eller i båtförrådet, det vore ritkigt synd om den förkommit, för den är ändå rätt cool)

Här kommer så lite bilder.

Först och främst, så klart, ett äkthetsbevis

P1030510.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Åsså, tadaa, Das Bååt :)
I förgrunden syns bl.a. en hårtork, med den blåste jag upp båten på <2 minuter (no kidding), till vänster om den en fotpump med vilken jag toppfyllde och fick tryck, 5 pump räckte. Till höger en extra toft, tycks det. I bakgrunden skönheten själv :)

P1030514.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Och så sedd från sin bästa sida

P1030515.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Så damen från sin allra allra bästa sida

P1030516.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Kraftiga årklykor i datorberäknad strömlinjeform design för minsta möjliga luftmotstånd vid roddning

P1030518.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Ännu ett äkthetsintyg, locket till luftventilen. Kraftig dimension för snabb fyllning och tömning, särskilt viktigt vid skarpt läge!

P1030519.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



En toft för marine redseal realrookies som inte vågar sitta på kanten :)

P1030520.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Och så till sist det allra viktigaste, fästet för Gösstaken!

P1030521.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Sådärja, det var vad kameran mäktade med innan minneskortet storknade.

Ja, nu är det nästan så jag tycker den är så cool så jag knappt vet om jag vill sälja den.
Men men, sagt är sagt, och intresset verkade ju vara omfattande redan innan, så nu, när denna otroligt vackra och sköna raritet Made to British Standard av AVON REDSEAL, jag menar, bara det, REDSEAL, så måste ju intresset nästa koka över :)

Let the Battle begin!

Skambud så väl som helgalna diton i alla riktningar är välkomna :)
(OBS att hårtorken ej ingår, den är värd mer än allt annat tillsammans, nästan i alla fall ;) )
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Men vad är detta?

Jag ser inte tillstymmelsen till vatten.
En båt utan sjö är väl som en kamel utan öken :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.