Tröött jag blir. Fick nyss reda på att grannen har kört med 24Mb/s något år till skillnad mot mina 10Mb/s. Ringde upp min leverantör Glocalnet som sade:

"Jovisst kan vi också erbjuda 24Mb/s. Istället för din nuvarande 259kr/mån för 10Mb/s så kan du mot en engångskostnad a 400kr få 24Mb/s till en månadskostnad av 249kr.... "

Håkan

Glocalnet....

Intressant... Skulle bara höra hur det hade gått eftersom jag inte fått någon bekräftelse på avtalet. Ringde upp och fick prata med en annan handläggare. Den handläggaren var mer än bombsäker på att det inte gick. "Finns inga sådana stationer i din närhet ens"... "Nähe?!" sa jag och påpekade att jag blivit lovad detta. "Tja, den handläggaren får ringa upp dig" vilket han nyss gjorde. Enligt honom var det fullt möjligt och att den andre nog inte hade så bra koll. ska bli kul att se hur det slutar :)

Jag hade missat att skicka in ett responsmail så därför hade det inte blivit en formell beställning än. surt men mitt fel. Men nu ska det var klart. Följer upp om två veckor!

Idag gjorde de första försöket.

Glocalnet hade av misstag beställt en "Flytt" så Skanova skickade dit en kille som drog ut sladden för min bredbandskabel och sedan drog :D. Ska få nu en gratis mobildongel de 10-14 dagar det tar tills de kan få dit Skanov igen. Ids inte ens bråka....

Undrar vad som händer vid nästa försök :S

C
Glocalnet ska nog hålla sig till uppringt internet tror jag. Jag har inte hört talas om nån som har varit nöjd med dom.

Faktiskt så har min syster klarat sig undan trubbel - det är nog så att är kunder nöjda så hörs det inte så mycket som när de är missnöjda.
Däremot så strulade Tele2 till det som hon först skulle ha Adsl från - hon fick först brev om att "nu är det klart - modemet kommer om ett par dagar" - men inget modem kom. Jag kontaktade då Tele2 som överraskande talade om att "stationen tyvärr var full" och att hon inte kunde få Adsl just då. Som grädde på mosen fick hon dessutom två likadana brev till med hälsningar att "nu är det klart - modemet kommer snart med posten"..... Sedan ringde vi Glocalnet som leverade hyfsat snabbt och det var inkopplat och klart på en kväll med eget modem och router.
Hon klarade sig på 2Mbit tills ungarna började onlinespela - sedan fick hon ett erbjudande om lägre månadskostnad och högre hastighet (24Mbit) om hon "band" sig för 18 månader med Glocalnet. Samtidigt fick hon IP-telefoni som hittills fungerat smärtfritt.

Kanske i och för sig borde tillägga att min tråd inte var tänkt som någon uthängning av Glocalnet som en urusel bredbandleverantör, förutom detta har de fungerat alldeles utmärkt. Jag har faktiskt haft mer problem med Telia et al tidigare. Trådenskapandet var mer för att skriva av mig frustrationen att de inte kunde informera mig om att jag kunde få snabbare uppkoppling. Därefter har jag bara haft lite för mycket tid och sett till att lägga till info om hur det har gått vidare.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.