Hejsan.

Har lufttillförsel till mitt rum som på bilden.
Men jag har även en dator som gör rummet ganska varmt, och jag kan inte ha fönstret öppet på morgnarna pga en rätt trafikerad väg plus fiskmåsar..

Finns det nått sätt jag kan fästa en fläkt som suger ut mer luft ur ventilationen? har tatt loss själva reglaget så det är bara röret men skulle vilja ha ännu mer.

• Hand håller ett demonterat ventilationslock nära en öppen ventilationskanal på en vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där ser ut som en frånluftsventil, för den går väl inte ut genom ytterväggen? Finns det ingen ventilation vid fönstret?
Man måste släppa in lika mycket luft som man ventilerar ut.

Eller är det mekanisk till och frånluft i huset?

är så dåligt på sånt där :p
vet att det är en passivt värmd lägenhet.
röret sitter snett ovanför dörren ut mot vardagsrummet.
det kommer kalluft genom röret när jag håller handen framför.

är den på bilden jag har, första var bara ett exempel

• Ventil i taket snett över en dörröppning som släpper in kalluft i en lägenhet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Är det en lägenhet eller ett eget hus?

lägenhet som titeln säger :)

Nej, du kan inte sätta en fläkt där. Risken är att du trycker in varmluften till dina grannar.

BirgitS
J JanJohansson skrev:
lägenhet som titeln säger :)
Förlåt, du bör prata med grannar eller styrelsen om hur det fungerar, för att ta bort ett ventilationsdon som är inställt på ett visst luftflöde kan förstöra ventilationen både för resten av din lägenhet och av andras lägenheter.

Kan du inte ha datorn avstängd nattetid eller flytta den till ett annat rum så länge som det är varmt?
Jag antar att du redan vädrar med korsdrag innan du går och lägger dig.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.