Jag tycker man snarare ska titta bakåt och bygga som vid sekelskiftet
 
Supernice! Nytänk som ändå funkar i sammanhanget. Lite tråkigt att fasadens plank på entrésidan är lagd med fogar/avslut på samma ställe.
 
P
Vackert hus. Men det är väl bara en tidfråga innan någon klåfingring kommunpolitiker kommer och klagar på att det inte är handikappanpassat.
 
Jag tycker inte det ser svenskt ut. Har kommunen inget att säga till om :)
 
  • Gilla
SC Aero
  • Laddar…
Snygga ritningar! Jag hade rundat av spetsen högst upp, dock!
 
Riktigt härligt hus, tänk om folk kunde bygga mer sånt här och mindre kataloghus, vad mycket intressantare bostadsområden vi skulle få!
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Nja, för mig så funkar det huset absolut inte. Skulle aldrig vilja bo så.:confused:
 
Jag tror det är ungefär som med kläder. En del vill sticka ut och klä sig personligt, andra vill smälta in och se ut som de flesta gör.

Min son är ganska rolig. Han har ett jättestort behov av att ha helt egen musik. Ingen får se hans spellista på Spotify, han ska bara lyssna på låtar som ingen annan lyssnar på. Om jag tar en av han låtar och lägger på min spellista åker den bort från hans direkt. Finns inget töntigare än att lyssna på samma musik som jag tydligen. Jag misstänker starkt att han vill ha något individualistiskt arkitektritat hus när han blir stor.
 
  • Gilla
ergonomen och 1 till
  • Laddar…
Stefan N skrev:
Nja, för mig så funkar det huset absolut inte. Skulle aldrig vilja bo så.:confused:
Visst smaken är ju som baken.

Men vissa saker är inte förhandlingsbara när det gäller smak, tillverkare av plegeltak, laminatgolvstillverkare och älvsbyhus borde fällas för brott emot mänskligheten med tanke på vilket estetiskt lidande de utsätter mänskligheten för ;)

Sorry för OT.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.