8 049 läst ·
43 svar
8k läst
43 svar
Menyfält borta ( pc / explorer )
Har samma problem. Har en gammal IBM dator som klarar XP sp3, inget nyare.Det i sin tur klarar max IE8, vilket inte längre fungerar överallt, känns som någon vill att jag ska köpa ny dator. Som tur är finns Mozilla och några till, det fungerar och är betydligt snabbare. Jag har provat Chrome också men den är kommersiell, fick mycket reklam och ibland hängde den sig, för många Ops! blev det, Mozilla funkar perfekt.Det går alltså att ha en nyare Webbläsare i en äldre dator, men ingen som kommer från Microsoft, man behöver inte tänka så länge för att förstå varför.
Jag har alltså kvar IE som standardläsare tills jag blivit vän med Mozilla, men sen åker den.
Jag har alltså kvar IE som standardläsare tills jag blivit vän med Mozilla, men sen åker den.
Redigerat av moderator:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Oj, ser nu i Google Analytics att Byggahus.se slutade fungera på IE 8 den 18 juni. Inte bra, och vi som börjar vår semester idag. Ska se om det går att ordna..D09 skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 208 inlägg
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
2,2% använde IE 8 30 dagar före den 18 maj, synd om de slutar använda Byggahus.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Chome likaså. Jag fördrar att ni hellre tipsar om Chrome eftersom den anses vara den snabbaste webbläsaren och eftersom vi där inte har problem med bakåtknappen.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Det vill jag också. Men alla är inte lika hängivna besökare och de bara lämnar sidan om den inte fungerar. Och 2,2% av alla besök blir hela 4,4% om vi räknar bort mobiler och surfplattor så många verkar fortfarande sitta med ganska gamla datorer/webbläsare.
Renoverare
· Stockholm
· 20 208 inlägg
Äldre än IE9 (Helst 10) går inte att jobba modernt med. Speciellt om man ska göra en modern sida där det är klienten som renderar innehållet via Javascript (Knockout eller Angular).
Jag skrev ett internt system för bank, till slut fick vi släppa supporten för IE då banken kör XP (Vilket betyder IE7). Det räckte med typ 30 rader i en grid för att IE7 inte skulle orka rendera innehållet
Jag skrev ett internt system för bank, till slut fick vi släppa supporten för IE då banken kör XP (Vilket betyder IE7). Det räckte med typ 30 rader i en grid för att IE7 inte skulle orka rendera innehållet
Som jag skrev, jag provade Chrome men den är knuten till Google och jag fick en mängd olika förslag på program jag "måste ha", dessutom reklam som segade ner hastigheten, men droppen var alla gånger det kom upp ett " Ops!" webbläsaren har slutat fungera. Detta kan så klart bero på att min dator är gammal men anledningen spelar mindre roll, Mozilla fungerar bättre för mig, därför väljer jag den.Per Eskilsson skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Nu är semestern slut och vi har precis fixat så att sajten ska funka normalt igen i Internet Explorer 8. Bekräfta gärna att det funkar som det ska.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 839 inlägg
Äntligen har vi fått en gubbknapp, en rejäl "Nästa" istället för den där eländiga skitpilen som fanns förut som krävde att man var nykter.
Administrator
· Skåne
· 6 811 inlägg
Tack Bo! Jag trodde aldrig någon skulle kommentera ändringen/förbättringen av "pagineringen". Nu funderar jag till och med på om vi skulle testa göra just länken "Nästa" större så att framträder mer och blir lättare att träffa för oss gubbar och töser.
