D09
IE 8 om jag inte kollar fel. =)

nä, hur gör man det? =) Vet inte om jag vågar ändra något nu, då slår den kanske ut mina webbbaserade program och då ligger jag pyrt till =P
 
I
Har samma problem. Har en gammal IBM dator som klarar XP sp3, inget nyare.Det i sin tur klarar max IE8, vilket inte längre fungerar överallt, känns som någon vill att jag ska köpa ny dator. Som tur är finns Mozilla och några till, det fungerar och är betydligt snabbare. Jag har provat Chrome också men den är kommersiell, fick mycket reklam och ibland hängde den sig, för många Ops! blev det, Mozilla funkar perfekt.Det går alltså att ha en nyare Webbläsare i en äldre dator, men ingen som kommer från Microsoft, man behöver inte tänka så länge för att förstå varför.

Jag har alltså kvar IE som standardläsare tills jag blivit vän med Mozilla, men sen åker den.
 
Redigerat av moderator:
D09 skrev:
IE 8 om jag inte kollar fel. =)

nä, hur gör man det? =) Vet inte om jag vågar ändra något nu, då slår den kanske ut mina webbbaserade program och då ligger jag pyrt till =P
Oj, ser nu i Google Analytics att Byggahus.se slutade fungera på IE 8 den 18 juni. Inte bra, och vi som börjar vår semester idag. Ska se om det går att ordna..
 
Per Eskilsson skrev:
Oj, ser nu i Google Analytics att Byggahus.se slutade fungera på IE 8 den 18 juni. Inte bra, och vi som börjar vår semester idag. Ska se om det går att ordna..
Låter som byggahus har slagit ett slag för att få folk att sluta använda IE, bra jobbat! :D
 
  • Gilla
breakman
  • Laddar…
Per Eskilsson skrev:
och vi som börjar vår semester idag. Ska se om det går att ordna..
Men då har ni ju gott om tid att fixa det... ;) :D
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
2,2% använde IE 8 30 dagar före den 18 maj, synd om de slutar använda Byggahus.
 
I
Mozilla är ju både gratis och bra och enkel att installera.
 
Chome likaså. Jag fördrar att ni hellre tipsar om Chrome eftersom den anses vara den snabbaste webbläsaren och eftersom vi där inte har problem med bakåtknappen.
 
D09
Per Eskilsson skrev:
2,2% använde IE 8 30 dagar före den 18 maj, synd om de slutar använda Byggahus.
Tror nog mer att de slutar använda IE

😆😆😆
 
Det vill jag också. Men alla är inte lika hängivna besökare och de bara lämnar sidan om den inte fungerar. Och 2,2% av alla besök blir hela 4,4% om vi räknar bort mobiler och surfplattor så många verkar fortfarande sitta med ganska gamla datorer/webbläsare.
 
Äldre än IE9 (Helst 10) går inte att jobba modernt med. Speciellt om man ska göra en modern sida där det är klienten som renderar innehållet via Javascript (Knockout eller Angular).

Jag skrev ett internt system för bank, till slut fick vi släppa supporten för IE då banken kör XP (Vilket betyder IE7). Det räckte med typ 30 rader i en grid för att IE7 inte skulle orka rendera innehållet
 
I
Per Eskilsson skrev:
Chome likaså. Jag fördrar att ni hellre tipsar om Chrome eftersom den anses vara den snabbaste webbläsaren och eftersom vi där inte har problem med bakåtknappen.
Som jag skrev, jag provade Chrome men den är knuten till Google och jag fick en mängd olika förslag på program jag "måste ha", dessutom reklam som segade ner hastigheten, men droppen var alla gånger det kom upp ett " Ops!" webbläsaren har slutat fungera. Detta kan så klart bero på att min dator är gammal men anledningen spelar mindre roll, Mozilla fungerar bättre för mig, därför väljer jag den.
 
Nu är semestern slut och vi har precis fixat så att sajten ska funka normalt igen i Internet Explorer 8. Bekräfta gärna att det funkar som det ska.
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Äntligen har vi fått en gubbknapp, en rejäl "Nästa" istället för den där eländiga skitpilen som fanns förut som krävde att man var nykter.
 
  • Gilla
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
Tack Bo! Jag trodde aldrig någon skulle kommentera ändringen/förbättringen av "pagineringen". Nu funderar jag till och med på om vi skulle testa göra just länken "Nästa" större så att framträder mer och blir lättare att träffa för oss gubbar och töser.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.