3 788 läst · 5 svar
4k läst
5 svar
Meningslös byggradio
Tittade på en byggradio idag av märket Makita. Den kunde inte drivas med 220v, utan enbart med batteri. Vem köper en radio för att sätta ett av sina batterier i, medans man kör slut på det andra? OBS att den kunde inte heller ladda batterier. Vad är vitsen?
Det är en radio... No more... No less...heliac skrev:
Den går visst att köra på 230 volt, även om det är med en transformator ala mobiltelefonladdare. Jag har moddat min och byggt in transformatorn i batterifacket och istället fått en mycket trevlig byggradio med 3 meter gummisladd.
För övrigt säljs den som en naken batterimaskin, inget annat. Lämpar sig väl bäst på byggen där man kan ta ut batterier så att det finns i överflöd.
För övrigt säljs den som en naken batterimaskin, inget annat. Lämpar sig väl bäst på byggen där man kan ta ut batterier så att det finns i överflöd.
Har åxå en - Utmärkt som radio men jag retar mig på att den inte kan ladda batterierna.
Jag köpte min från England och fick därför en engelsk batterieliminator som inte passar i svenska uttag. Har dock 6 batterier så jag har alltid ett i radion.
Jag köpte min från England och fick därför en engelsk batterieliminator som inte passar i svenska uttag. Har dock 6 batterier så jag har alltid ett i radion.