Produkter som diskuteras: "presstång"
Crimptänger
Crimptänger, även kända som kabelskotänger, är specialverktyg som används för att fästa en kontakt på änden av en kabel eller ledare. Dessa tänger pressar metallhöljet runt kabeln för att skapa en robust, tillförlitlig och långvarig
Läs mer
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 845 inlägg
Som av en händelse monterade jag isär just en sån idag: (har klippt kabeln på ena sidan då jag behövde den delen)
Det är mycket riktigt meningen att kabeln ska krimpas fast, men det känns inte som något man ska göra utan att ha rätt verktyg. Kan man köpa den modellen löst?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det är mycket riktigt meningen att kabeln ska krimpas fast, men det känns inte som något man ska göra utan att ha rätt verktyg. Kan man köpa den modellen löst?
Verkar så: https://www.amazon.se/Benaton-mellanströmbrytare-sladdbrytare-mellanbrytare-sladdströmbrytare/dp/B09M6D15JB/ref=asc_df_B09M6D15JB/?tag=shpngadsglesm-21&linkCode=df0&hvadid=476618213005&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=5222939301320449954&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=m&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=1012442&hvtargid=pla-1607400292263&psc=1
En av amazon-betygen varnar för att man måste krimpa kabeln.
Jag föreslår att du returnerar brytarna (om de är från Amazon) och köper i valfri affär för kan gå in i istället.
En av amazon-betygen varnar för att man måste krimpa kabeln.
Jag föreslår att du returnerar brytarna (om de är från Amazon) och köper i valfri affär för kan gå in i istället.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden