12 563 läst ·
153 svar
13k läst
153 svar
Mellanvången, Löddeköpinge
Hej,AnnaRoger skrev:
Tack för tipset..
Kollade runt lite själv och det visade sig att Skanska ska bygga 45st nya i området bredvid (?) Så det blir till att åka ditt och kolla. Vad jag förstod så var infarten till det "nya" området via den nybyggda rondellen snett över golfbanan...
Golfen låter intressant, vi ställer gärna upp.
Lekplats utanför tomt 36, ska den vara mellan cykelvägen och dammen eller ?? finns ritningar på detta hos kommunen ?
Nästa vecka blir det husleverans, spännande.
Mvh
Blivande mellanvångare.
Lekplats utanför tomt 36, ska den vara mellan cykelvägen och dammen eller ?? finns ritningar på detta hos kommunen ?
Nästa vecka blir det husleverans, spännande.
Mvh
Blivande mellanvångare.
Jaså byggnisse. Husleverans i nästa vecka. Då är ert hus säkert uppe först av alla, nr 1 av 52.
Vi gjuter på måndag sedan är det husleverans veckan därpå.
Det var intressant att få höra att det ska bli lekplats vid tomt 36. Vi har endast hört att det ska bli en större lekplats ungefär där Södervångs gamla lekplats fanns.
Har ni sett den gigantiska pulkabacken? Här kommer våra barn att få skoj tillsammans.
Ps. Jivetvis hänger jag med på golfen, om det finns tid i byggröran. Ds.
Vi ses !
Vi gjuter på måndag sedan är det husleverans veckan därpå.
Det var intressant att få höra att det ska bli lekplats vid tomt 36. Vi har endast hört att det ska bli en större lekplats ungefär där Södervångs gamla lekplats fanns.
Har ni sett den gigantiska pulkabacken? Här kommer våra barn att få skoj tillsammans.
Ps. Jivetvis hänger jag med på golfen, om det finns tid i byggröran. Ds.
Vi ses !
Ritningar över parkområdet, inklusive lekplats, finns
hos kommunen. Jag har fått en kopia av Anders Svensson.
Lekplatsen ligger i den triangel som bildas där vårt område och Skanskas Söderpark "rundar av" av vart sitt håll. Detta blir utanför tomt 36.
Jag har dock inte någon info om vad som kommer att finnas på lekplatsen. (kanske dags för lite påtryckning på kommunen)
/Lars
hos kommunen. Jag har fått en kopia av Anders Svensson.
Lekplatsen ligger i den triangel som bildas där vårt område och Skanskas Söderpark "rundar av" av vart sitt håll. Detta blir utanför tomt 36.
Jag har dock inte någon info om vad som kommer att finnas på lekplatsen. (kanske dags för lite påtryckning på kommunen)
/Lars
Hej!
Vi gjorde ingen geologisk undersökning men när vi grävde för grunden så stötte vi på ett gammalt dräneringsrör som går rakt igenom hela området (öst-väst). Tydligen har kommunens markarbetare nu blockerat röret i områdets ytterkanter men det ligger fortfarande kvar i marken under vissa tomter.
/Roger
Vi gjorde ingen geologisk undersökning men när vi grävde för grunden så stötte vi på ett gammalt dräneringsrör som går rakt igenom hela området (öst-väst). Tydligen har kommunens markarbetare nu blockerat röret i områdets ytterkanter men det ligger fortfarande kvar i marken under vissa tomter.
/Roger