Är bara nyfiken på om det är någon mer i detta forumet som ska bygga hus i Löddeköpinge??

Vi bygger ett Eksjöhus på tomt nr 12, har precis fått bygglovet, sitter nu och försöker välja färger klinker o tapeter, tröttsamt, tur att det snart är semester...

A&R

Jodå, det finns fler!

Vi skall bygga på tomt 37.
Det blir nog bygge först till våren 2005 för vår del.

/t123

:-* :-* :-*
Ohhh... vad kul med ett forum för Mellanvången!
Vi ska bygga på tomt nummer 40! Vi har precis skrivit på tomtkontraktet, tillträde till tomten är 1:a september. Nu drunknar vi i huskataloger... hääärligt!

S & M

Hej !

Vi bygger också Eksjöhus, Lyckan tomt 36.
Vad är det för Eksjöhus ni valt ??

vi lär ses i leran till hösten.

Otroligt! Världen är liten... :)

Det började med ett brevik.
Sen ville jag flytta en vägg, sen en till, sen ändrade vi trappan och ... ... ...
Det var ett brevik från början nu är det mer egenritat :)

Så nu väntar man bara på den 1:a september så det börjar hända lite!

Vi skall också bygga på Mellanvången, tomt nummer 22. Det blir ett 1.5 plans hus från Myresjöhus.

Hej alla Mellanvångare!

Blev tipsad av vår arkitekt om att gå ihop ett par tomtägare och göra geologisk markundersökning ihop. Då kommer det ut en kille och gör ett par undersökningar samtidigt - kan kanske ge ett bättre pris. För att kunna göra detta krävs att man vet var på tomten huset ska stå. Är det någon som är intesserad så kontakta gärna oss! :D

:o ::)
Tips till alla er som inte skall börja bygga ännu:
Har ni fått faktura från kommunen på anslutningsavgifter för spillvatten, dagvatten och vatten? Bestrid den med hänsyn till att ni inte har användning för detta förrän ni skall börja bygga!!!
Det gjorde vi och det var inga problem. Nu hör vi bara av oss när vi vill bli inkopplade.
Skönt att kunna vänta med en faktura på 57 000 när man tidigast kan börja bygga till våren...! Man tjänar ju en del i räntekostnader och kommunen tog väl en chansning på att man inte skulle opponera sig... >:(

Hmmm. Tror du det finns behov av att göra geoteknisk undersökning? Vår husleverantör trodde inte det. Hur stor kostnad pratar vi om?

Hej NR!

Vår arkitekt rekommenderade det å det varmaste. Han hade varit med om att grunden på ett hus spruckit(!) :o på grund av en tidigare märgelgrav som inte hade synts.

Enligt våra nya grannar på tomt 41 så hade kommunen sagt att det inte behövdes på Mellanvången så de hade tänkt strunta i det. Men; när de sedermera hade byggmöte hos kommunen med sin kvalitetsansvariga så hade de ändå bestämt sig för att göra det. Anledningen till att de hade ändrat sig var att de hade upptäckt en del ojämneter när de byggde vägarna på området. :-/

Tror inte kostnaden är så stor; mellan 3 och 15 tusen. Dåkommer det ut en kille och tar lite prover (tror jag) som sedan skall analyseras. Är man ett par stycken som delar på kostnaderna så behöver i alla fall inte alla betala hans reseersättning samt att det kan finnas samordningsfördelar med att samma kille tar prover på olika ställen av området!! :)

Hej!

Vi skall bygga på tomt 37 (eller Yrsas väg 13 som det kommer att heta).
Vi vill gärna vara på en gemensam geoteknisk undersökning.

Jag hade några namn som jag pratade med före
det att vi skrev under kontraktet men fick ej tid och energi att göra undersökningen då, vilket säkert hade varit det bästa.

Men man kan ju alltid göra undersökningen före det att man börjar bygga.

/t123

Oj, har ni redan fått reda på vad gatorna skall heta. Hur får man tag i den informationen? ???

Kommunen.

Anders Svensson tror jag att han heter som jag pratade med.

Det mesta verkar vara klart.

Det finns kartor över grönområde, cykelvägar, gatu-belysning etc.

/t123

:D Åkte du upp på kommunen och fick titta på kartorna eller fick du kopior skickade hem till dig?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.