Har en grästrimmer av märket meec som trimmerhuvudet har blivit runt vid drivningen där viren går in .med kontakt med jula säger dom att reservdelen utgått ur deras sortiment reservdelen heter 723081 . Min fråga är vem tillverkar meec ? Tror inte dom har egna fabriker för alla olika maskiner men dom är väldigt dåliga på att dela med sig av reservdelsbeskrivningar . Borde finnas andra märken med samma reservdelar

Har du artikelnummer på trimmern?

Ja 723076 och trimmerspolen har nr 723081

Manualen till trimmern är skriven 2011 så om man utgår ifrån att den är ca. 10 år gammal tror jag varken jula eller andra säljare har rätt reservdel i lager.

Har du tur finns dock passande reservdel till nyare liknande maskiner.

Besöker du en butik brukar dom kunna vara schyssta och skriva ut sprängkissen förutsatt att den finns lagrat i systemet.

Trimmerhuvudet kan ju vara någon sorts standar som går hitta någon annan stans.
ClasO eller Husqvarna, vem vet.
Protte

Ok men det är bara 5år sen köptes känns dumt att kasta bort för att spolen är trasig köper aldrig mer någon maskin från jula . Tidigare köpte jag en meec gräsklippare som bensintanken var otät det tog 3månader innan jag efter massor telefonkontakter till slut fick en hel tank

Kan du lägga till en bild så får vi grotta ner oss.

Protte

Här kommer bilden från Julas hemsida på trimmerspolen som nu ej längre finns i deras sortiment

• Trimmerspole från MEEC Tools med produktnummer 723081, betyg 5 stjärnor, markerad som utgången ur sortimentet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Sorryd Sorryd skrev:
Här kommer bilden från Julas hemsida på trimmerspolen som nu ej längre finns i deras sortiment
Bump!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.