Har en grästrimmer av märket meec som trimmerhuvudet har blivit runt vid drivningen där viren går in .med kontakt med jula säger dom att reservdelen utgått ur deras sortiment reservdelen heter 723081 . Min fråga är vem tillverkar meec ? Tror inte dom har egna fabriker för alla olika maskiner men dom är väldigt dåliga på att dela med sig av reservdelsbeskrivningar . Borde finnas andra märken med samma reservdelar
Manualen till trimmern är skriven 2011 så om man utgår ifrån att den är ca. 10 år gammal tror jag varken jula eller andra säljare har rätt reservdel i lager.
Har du tur finns dock passande reservdel till nyare liknande maskiner.
Besöker du en butik brukar dom kunna vara schyssta och skriva ut sprängkissen förutsatt att den finns lagrat i systemet.
Har du tur finns dock passande reservdel till nyare liknande maskiner.
Besöker du en butik brukar dom kunna vara schyssta och skriva ut sprängkissen förutsatt att den finns lagrat i systemet.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 inlägg
Trimmerhuvudet kan ju vara någon sorts standar som går hitta någon annan stans.
ClasO eller Husqvarna, vem vet.
Protte
ClasO eller Husqvarna, vem vet.
Protte
Ok men det är bara 5år sen köptes känns dumt att kasta bort för att spolen är trasig köper aldrig mer någon maskin från jula . Tidigare köpte jag en meec gräsklippare som bensintanken var otät det tog 3månader innan jag efter massor telefonkontakter till slut fick en hel tank
Medlem
· Västerbottens län
· 18 060 inlägg
Kan du lägga till en bild så får vi grotta ner oss.
Protte
Protte
Klicka här för att svara