11 907 läst ·
6 svar
12k läst
6 svar
Meec plus borrhammare 1500W
Tänkte nog att jag aldrig skulle köpa billiga noname-elverktyg igen, men igår på Jula kunde jag inte låta bli att plocka upp en Meec plus (det är nån serie som ska vara lite "bättre" än standard-Meec tror jag) på 1500 W, 6 kg/4J slagenergi.
Den kändes helt enkelt gedigen (det kanske är de 6 kilona förvisso
) och för reapriset 499 borde den kunna vara ett ok komplement till min borrhammare "Bosch GBH 2-18 RE" som trots sin litenhet klarar tegel och lättare betong galant, men saknar bilfunktion och knappast lär klara hål i granit etc. Några större maskiner än så vet jag inte om jag vill låta ta upp plats hemma, sporadisk hemmafixare som man är.
Jag har inte provat den än, men jag tänkte bara tipsa om den på forumet ändå (nedsatt 300 sek), inte hittat nån info om den sen tidigare. Är det någon som har den och kan intyga att den är ok, eller är det bara att lämna tillbaka och köpa Hilti TE-5 i samma effektklass istället?
Länken: http://www.jula.se/borrhammare-1500-w-137391
Förresten, den är mycket lik Milkwaukee till färgen, säkert samma fabrik :wow:
/A
Den kändes helt enkelt gedigen (det kanske är de 6 kilona förvisso
Jag har inte provat den än, men jag tänkte bara tipsa om den på forumet ändå (nedsatt 300 sek), inte hittat nån info om den sen tidigare. Är det någon som har den och kan intyga att den är ok, eller är det bara att lämna tillbaka och köpa Hilti TE-5 i samma effektklass istället?
Länken: http://www.jula.se/borrhammare-1500-w-137391
Förresten, den är mycket lik Milkwaukee till färgen, säkert samma fabrik :wow:
/A
Redigerat:
Den där är förvånansvärt bra, min har borrat drygt 100 20mm hål i sten och blandat lika många säckar grovbetong och är hel än, jag har ingen aning om hur mycket bättre märkes grejerna är men tycker att denna är helt klart bra nog för mig.
Tänkte också plocka upp en sådan. Körde i och för sig totalslut på en Meec borrhammare (dvs inte Meec plus) när jag bilade "lite" flytspackel i somras. Men innan det hade den fungerat riktigt bra. Är denna snäppet bättre och har 3 års garanti känns det väldigt prisvärt. Men just bilning kanske man inte ska utsätta såhär små maskiner för. Tror att jag nöjer mig med borrfunktionen denna gång
.
Jag har en meec+ grovdamsugare som jag är nöjd med. Har använt den nästa dagligen sen i våras och den suger bra, har maskinuttag med fördröjt stop och billiga påsar. För 500 spänn blir det nog inte bättre. Med detta ville jag bara säga att meec+ serien kanske faktiskt är ett prisvärt alternativ till de som inte vill punga upp med de pengar som märkesgrejerna kostar.
Har också tittat på just den borrhammaren men insåg, tyvärr, att jag inte hade något behov av en just nu, så det blev inget köp.
Har också tittat på just den borrhammaren men insåg, tyvärr, att jag inte hade något behov av en just nu, så det blev inget köp.
Jag vet, det är egentligen ingen giltig ursäkt. Men eftersom jag inte behövde den så behövde jag inte åka dit öht och därmed inget köp (jag har nästan 2 mil dit). Men nästa gång jag har vägarna förbi Jula så blir det ett köp, jag lovar...Alko skrev:
Hur går det, är ni fortfarande nöjda?
!jag köpte en i våras. Efter några spannar betong och ett par m2 golv började den spotta kullager. Fick en ny och denna har jag varit rädd om. Efter 1-2 h försiktigt bilande i murad vägg sloknade den. Orginalmejseln jar ju inte ens blivit sliten.
Man behöver tydligen en dyrare maskin. Synd eftersom kraften i meecen var fullt tillräcklig.
!jag köpte en i våras. Efter några spannar betong och ett par m2 golv började den spotta kullager. Fick en ny och denna har jag varit rädd om. Efter 1-2 h försiktigt bilande i murad vägg sloknade den. Orginalmejseln jar ju inte ens blivit sliten.
Man behöver tydligen en dyrare maskin. Synd eftersom kraften i meecen var fullt tillräcklig.
Klicka här för att svara