Byggahus.se

Meec multiseries

15k läst  25 svar

1. Kneppe
    Medlem Nivå 2
    Planerade att som nybliven husägare köpa in mig på Makita eller Dewalt 18v-serier, men bestämde mig istället för att börja med att skaffa verktygen i Meecs multiserie och sedan när de tar slut uppgradera till något "bättre" märke, om maskinen i fråga inte har stått och samlat damm. Tre års garanti är ju också trevligt. Det jag listat nedan har inte kostat mig mycket mer än vad en enda maskin och extra batteri hade kostat med Makita / Dewalt.

http://www.jula.se/meec-multi-series/

• Borrskruvdragare med slag
      Bra kraft, men kändes lite oprecis. Växellådan på min maskin havererade efter 50-100 trallskruv, fick intrycket att de två rattarna som väljer moment / funktion "hakade i varandra" och då hamnade i något mellanläge. Kanske därför den gav upp så snabbt? Jula bytte den på garanti utan tjafs och jag valde då att byta till den andra skruvdragaren.
    • Borrskruvdragare
      Mycket nöjd med denna för priset. Kanske lite ryckig i start, men kraft så det räcker. Drog 2000+ trallskruv och grövre träskruv vid altanbygge. Bra med lysdiod och bälteskrok. Överväger, som någon skrev ovan, att köpa ytterligare en för att kunna arbeta med olika bits, eller en med borr och en med bits samtidigt.
    • Multiverktyg
      Har använt den för att kapa svåråtkomliga brädor och diverse spik och skruvar. Slipat kanter och hörnor på mindre staket. Har inte använt multiverktyg i stor utsträckning innan, men verkar göra det den ska. Upplevde att sågbladet tog slut snabbt, men det användes ganska hårt under en period, så vem vet. Funkar bra med andra tillverkares sågblad. Väldigt bullrig, men det kanske multiverktyg är generellt.
    • Mutterdragare
      Listas som 250NM, men klarar inte att få normalt fastrostade hjulbultar, som någorlund lätt lossas med fälgkors, förlängningsrör och muskelkraft. Väldigt smidigt med sladdlös maskin för att skruva loss och skruva i bultarna när de väl lossats. Nöjd med köpet även om den gärna kunde ha varit starkare. Bra med ledlampan vid arbete i dunkelt garage.
    • Sticksåg
      Nyinköpt på mellandagsrean, inte testat i riktigt bygge, har endast provsågat ett par brädor. Det lilla jag har testat så verkar den vara åtminstone lika bra som min gamla sladddrivna Black & Decker, vilket kanske inte säger så mycket. :D Lätt att byta sågblad. Får återkomma när den använts i mer seriöst projekt.
    • Extra batterier och laddare
      Har tre 1,5A och ett 3A-batterier och två laddare. Inte mycket att säga om dem, men 3A-batteriet var väl värt när jag slipade med multiverktyget, då 1,5A slukades på 10 - 20 min. 3A är tyngre, men balanserar ok med maskinerna, har inte stört mig på tyngden.

• Laddar…
  2. K
    Medlem Nivå 8
    Fler som testat multiserie grejerna?
    Hur håller sig batterierna över tid? Blir de sämre?

3. Beson
    Medlem Nivå 2

4. Kneppe
    Medlem Nivå 2
    Nu använder jag inte maskinerna varje dag, 3 - 4 ggr / månad. Men skruvdragaren drog ett nytt 40 m^2 tralldäck i våras och ett batteri av mina gamla batterier höll ut nästan hel dag med trallskruvande.

5. K
    Medlem Nivå 8
    Köpte meecs 18v grästrimmer med 1,5ah batteri och laddare idag. Funkar kanon till vår lilla trädgård. Kör kanske 10min kontinuerlig drift för att trimma allt, och batteriet drar inte ens ett sträck på indikatorn.

6. K
    Medlem Nivå 8
  7. Beson
    Medlem Nivå 2
  8. K
    Medlem Nivå 8
    Kul! Hur länge kan du slipa innan 1,5ah batteriet tar slut?

9. Beson
    Medlem Nivå 2
    jag har Meec multiverktyg från jula fungerar bra om man har det hemma andvänder dom ganska mycket
    jag har
    mutterdragare
    tigersåg
    multiverktyg
    häcksax
    spikpistol
    skruvdragare med slag
    cirkelsåg
    vinkelslip
    slagdragare
    sticksåg
    multislip
    4 batteri 3 amp
    är helnöjd med dom

• Laddar…
  10. K
    Medlem Nivå 8
    Ja du skrev det några rader ovanför.
    Men hur fungerar din multislip med 1,5ah batteriet? Hur länge orkar det?

11. Beson
    Medlem Nivå 2
    jag har inte det lilla batteriet 1,5 A

• Laddar…

Logga in för att se högupplösta bilder och få möjlighet att ställa frågor. :love: