7 372 läst ·
18 svar
7k läst
18 svar
Medlemmar vs. hyresgäster - paradiset vs. helvetet?
Vi hade några rikspuckon, enligt min måttstock, när vi bodde i BRF med och pga delade nödutgångar med ett publikt parkeringsgarage hade vi heller inte möjlighet att helt ha låst kring våra trapphus så var till att ha väktare och polis till att köra bort luffare som sov under trappen emellanåt. Men absolut är tröskeln för att köpa en lägenhet ett litet hinder som sållar bort många av de värsta så håller nog med om att det är bättre. Sedan kan du nog uppnå samma sak om du flyttar till ett nybyggt hus med hyra på 15.000 i månaden och uppåt för en etta.
Idioter kan finns överallt (till och med i vissa villaområden villaområden). 😉C CozyFury skrev:Jag är så grymt nöjd. Har bott i otaliga hyresrätter under de senaste 30 åren sedan jag lämnade föräldrahemmet. Mött kreti och pleti i samma hyresfastighet. Resignerat. Till slut inte orkat bry mig över otal hyresgäster som saknar grundläggande sunt förnuft och hyfs. Inte varit någon idé att protestera. Utbytet av ett sådant samtal kan jämföras med att prata med en vägg. Ohyra, när det varit som sämst. Hyresvärd som inte brytt sig/etc. Kommit med svar av goddag yxskaft natur.
Sedan de cirka fem åren flyttat in i en bostadsrättslägenhet. Ingen stjäl tvätttider. Tvättstugan är i princip alltid städad efter avslutat städpass. Inget dunka dunka från lägenheten brevid/över på allsköns tider på dygnet. Inga pundare som värmer sig i trappuppgången. Och jag kan fortsätta. Inga miljöstationer som är ett krigshärjat Bagdad. Med mera, med mera.
Har jag enbart haft tur som hamnar i en grymt bra bostadsrättsförening, eller har ni andra upplevt motsvarande när ni flyttat från hyresrätt till bostadsrätt?
Haha. Nej, ältande är mitt stora glädjeämne i livet. Vill du ta det ifrån mig? Skämt åsido. Insikten om att det kan vara på ett annat sätt inträffade inte för fem år sedan. Finns även betydande inslag av lycka och nöjdhet i mitt inlägg, men det verkar gått dig förbi? Är du en sådan där som ser glaset halvtomt?Discoman skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Livslängd på Mitsubishi MSZ -FD 25VA.
Värmepumpar -
Bomljud vs. skada tätskiktet
Badrum -
Så värmer vi våra hus: Hela Sverige vs Byggahus.se medlemmar
Bloggkommentarer -
Avslutad: Kännedom om medlemmar kan ge lyxig brödrost i retrostil
Tävling -
Hur många forummedlemmar.....krävs det för att byta en glödlampa?
Övrigt husrelaterat