Tog nyss bort en heltäckningsmatta i mitt sovrum och jag har några sådana hål i lättbetonggolvet. Det är väldigt mycket småsten i hålet och skulle jag ta bort allt skulle det nog bli ett ganska stort hålrum.

Jag vill gärna fylla det eller åtgärda det på något sätt, så att jag dra flytspackel över det så att jag kan lägga nytt golv över det, men hur går jag tillväga?

• PXL_20260718_090026708.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • PXL_20260718_090024586.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J Jimmy Bob skrev:
Tog nyss bort en heltäckningsmatta i mitt sovrum och jag har några sådana hål i lättbetonggolvet. Det är väldigt mycket småsten i hålet och skulle jag ta bort allt skulle det nog bli ett ganska stort hålrum.

Jag vill gärna fylla det eller åtgärda det på något sätt, så att jag dra flytspackel över det så att jag kan lägga nytt golv över det, men hur går jag tillväga?
Jag hade nog fyllt ut med stenen som du har på bilden + lite till. Sen antigen flytspackel eller typ bruk så att det livar med övrigt golv. Men tror du lade klarat dig utan det också!

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Finbetong är enkelt och billigt om man har tid.

C Cocomango skrev:
Jag hade nog fyllt ut med stenen som du har på bilden + lite till. Sen antigen flytspackel eller typ bruk så att det livar med övrigt golv. Men tror du lade klarat dig utan det också!
Jag är rädd för att flytspacklet kan rinna ner bland stenarna då utrymmet under golvet verkar vara ganska stort, men med bruk så skulle det nog fungera. Tackar för info!

• Gilla
Cocomango
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.