5 420 läst ·
18 svar
5k läst
18 svar
Med eller utan slagborr?
Min 14,4 med slagborr rädda en ett par gången när jag jobbade med köksmontering och det enl spec skulle vara plyfa+gips, men hipp hopp fanns där en bit tegelvägg. Och slagborren har jag inte med mig... annars, njae. Så jag sjunger som ovan satsa på en bra skruvdragare och borrhammare separat
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 422 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7 422 inlägg
Nu är vi väl lite off topic kanske men jag har borrat många hål i fasadtegel och andra "lättbetong material" dom senaste åren och aldrig har jag behövt något verktyg med slag.
Jag har alltid med mig bosch CYL-9 i dom storlekarna jag behöver för att snabbt och enkelt kunna montera fast plåtbeslag runt exempelvis skorstenar eller mot väggar. Och borren sätter jag i den borrskruvdragare jag råkar använda för stunden.
Jag har alltid med mig bosch CYL-9 i dom storlekarna jag behöver för att snabbt och enkelt kunna montera fast plåtbeslag runt exempelvis skorstenar eller mot väggar. Och borren sätter jag i den borrskruvdragare jag råkar använda för stunden.
Redigerat:
482:an du länkar har inget slag, det finns en version med slag men då heter den dhp482.H hrt skrev:Ska ge mig in i Makita 18V serien och tänkte börja med en skruvdragare där 2x5Ah batteri ingår. Väljer mellan:
Makita 482
Ca 2500kr
Har slagborr
Ej borstlös
[länk]
Makita 484
Ca 3000kr
Ej slagborr
Borstlös
[länk]
Användningsområde: all-round DIY/Hemmafixare.
Har två sladd-drivna slagborr sedan gammalt.
Tänker ev komplettera med en slagskruvdragare i framtiden när det ska skruvas trall etc.
Hur bör man tänka, vad hade ni satsat på?
Klicka här för att svara