Förstått att Max höjer priserna, iallafall har jag fått ett erbjudande att välja mellan standard eller premium och behålla 50% dealen, så from nästa månad kostar det 65 för standard eller 89 för premium. Frågan är nu, vi tittar mycket sällan på mer än 2 enheter samtidigt och även om båda våra TV har HDR/4k/UHD så är inte allt innehåll det och ska jag vara ärlig så om man inte specifikt kollar bildkvaliten så tänker inte jag på om det är 4k eller vanlig HD.
Jag har haft samma fundering på Netflix, även där betalar jag för premium och det är betydligt dyrare iom inte samma rabatt.
Vi kollar inte på sport (eller, nån enstaka gång när sverige är i final och hela riket kollar, men det är inte relevant för valet iallafall).
Vi har Youtube premium/music (men inte spotify), Amazon Prime (lite pga fraktfritt), Netflix premium, Sky och Max. Vi har ingen sport, inte TV4, TV3 osv. Inget Viaplay, Allente eller sånt. Har en TV som tar in skogssignalen i marksänt, hur länge det nu fungerar.
Brukar inte downloada content annat än när jag reser (och det är max ett par gånger per år och ofta korta flygningar) så det räcker att det går på någon tjänst. Kör två enheter på varje TV, då ena går på VPN i USA för få några serier som bara går där... Så båda TV har inbyggd 4k, jag har dessutom en Apple TV till ena TVn och sen en chromecast HD/Google TV till varje TV som går via VPN (och pga VPN och Chromecast bara har HD).
Hur tänker ni ute i stugorna? Är det bättre att köra många stremingtjänster och standardvarianten, eller premium på nån eller två tjänster... Eller gå all in och betala premium för allt?