3 648 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
Max last/vikt bänkhörnkarusell
Hur gick det med detta? Höll lösningen? Har nämnligen samma problem och tänker försöka sätta genomgående bult med brickor under skåpet istället för de skruvar som brytits loss (min sockel ska bara gå att lyfta loss). Vi har också gjutjärnssaker inuti skåpet och känns dumt att man inte kan ha det i det skåp som det finns mest plats i. Fungerar det inte kanske det får bli en fast egenbyggd hylla istället.
Jodå, det håller. Men med de restriktioner jag skrev att tunga gjutjärnsgrytor och stekpannor förvaras på bottenplattan (på ett mjukt underlägg för att inte skrapa/smutsa ner).
Notera dock att vrider man bottenplattan så måste även centrumet vridas så att 1/4-uttaget hamnar rätt.
Notera dock att vrider man bottenplattan så måste även centrumet vridas så att 1/4-uttaget hamnar rätt.
Jag behövde inte vrida bottenplattan under, jag borrade igenom där skruvarna ryckts upp och satte genomgående bult istället. Känns stabilare men fortfarande är själva stolpens infästning i bottenplattan lite ranglig Jag gjorde därför också en omrangering och la tyngst saker direkt i botten på skåpet och lättaste sakerna på översta hyllplanet.D doubleH skrev:
Jag har inte tänkt på att det finns någon sorts nedsäkning i botten på hyllplanen som gör att den ska "fastna" med 1/4-uttaget åt rätt håll för att stänga dörrarna. Man lär sig något nytt varje dag...
Klicka här för att svara