Hej!

Vi tog nyligen över en liten gård där huvudhuset tyvärr är på tok för gammalt och nedgånget för att försöka rusta upp. Vi tänker att vi istället ska ställa ett stort och fint växthus (orangeri kanske till och med?) där. Måtten är ca 5x12m och 6m i nock. Vi vill ha det i glas och svart stål och tanken är att låta det vila på det gamla husets fina stengrund.

Har någon här erfarenhet av att måttbeställa växthus? Antar att man får ta stålkonstruktionen med en smed och glasen med en glasmästare? Uppskattar alla tips och råd!
 
Vissa tillverkare av växthus har måttbeställning, jag gissar att det inte blir så mycket dyrare då de redan har kunskapen och bulkpris på material.

Mura upp en (tjock) norrvägg om ni vill ha mellanting mellan orangeri och växthus.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.