....någon som vet om det finns eller om det går att köpa matrl att sy själv????

Byggvaruhusen brukar väl ha insektsnät på löpmeter.

Japp, både i plast och metall.

Men de på byggvarohusen är väll till för talgoxen och har bredderna 20-50mm. Frågan syftar väll till myggnät att sy med? Vanligt myggnät i tyg.

Istället för att bygga en jättelik myggnätsbur runt altanen så kan du ju fundera på en gasol eller eldriven myggfångare.

Matbanan: det var sånt jag tänkte på...

Korvgubbe
Det borde finnas att köpa nät på löpmeter så man kan bygga själv. Det är nämligen gjort till stugan, men det är bra länge sedan nu. Googlar man på insektsnät så kommer det upp flera intressanta sidor.

Nimajneb skrev:
Istället för att bygga en jättelik myggnätsbur runt altanen så kan du ju fundera på en gasol eller eldriven myggfångare.
Japp..den tanken har jag också haft....men vet inte om en gasol driven är bra nog....har hört lika olika om den...

När det gäller dom gasoldrivna har jag läst att dom skall funka över förväntan men att dom är väldigt dyra. Men jag måste även erkänna att jag aldrig djupdykning i frågan då vi har i princip myggfritt där vi bor. :)

Plastnät på metervara med breda, drygt 1 m, rullar finns i alla fall i lager hos min bygghandel.

Jag skulle nog vilja påstå att det bästa som har funnits och det bästa som fortfarande finns är MYGGSPIRALER...Funkar riktigt bra....:D

Kanon :) måste nog tänka ut något till våren ang min altan....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.