Hej hopp!
Vi har eventuellt tänkt köpa ett hus där det behövs en smärre renovation på ett badrum. Som det är nu så har de nuvarande ägarna satt panel på halva väggen i badrummet (typ vitlaserad halvpanel !!!!? :o ) och har "våtrumstapet" (väggmatta) ovan det - vilket för det första ser för jäkligt ut och för det andra kan jag inte tänka mig att det utgår någon ersättning vid en eventuell vattenskada i framtiden!

Det jag funderar över nu är att få några små riktlinjer för renovationen, prismässigt. Porslin och förvaring och sådant är relativt lätta områden - men jag är mer nyfiken på vad det kostar att sätta "väggmatta" och lägga "matta" i badrummet osv. Själva ytskicket så att säga.. Någon som vet? Gärna pris på både arbetet och "mattan/väggmatta" då jag inte har så bra koll på området.

Eller gärna tips på företags hemsidor - där de för en gångs skull skrivit ut priserna! :)

Tack på förhand!
MVH Sandra

thomas33 skrev:
Priset på "tapeten" beror mycket på tjockleken på den. Men räkna på ca 300Kr/m2 så har du något att gå på.
Här har du i alla fall en liten "Hur man gör".
[länk]
Hejsan!
Tack för guidningen och länken.. det är tyvärr så att det är svårt att hitta information om just sånt, då alla är så besatta av kakel och klinkers :) Jag tycker personligen att för o nackdelar väger upp varandra... och mattorna (både golv o vägg) är så snygga i dagens läge att det inte ska vara så självklart att välja klinkers/kakel..

God Jul & Gott Nytt År!
MVH Sandra

Ingenjören skrev:
Hej!

Har du läst den här tråden?

[länk]

/Ingenjören
Hejsan!
Nej den har jag missat, ska genast läsa ikapp!
tack för tipset :D

God Jul & Gott Nytt År!
MVH Sandra

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.