R
svårt detta

R Roland112 skrev:
Ska måla om huset så fort det börjar bli varmare ;)
Jag fick då höra att Demideck numera erbjuder att få färgen man vill fast i matt utförande istället för den normala som är lite blank när de torkat.
Mitt hus ska alltså bli helvitt, har andra här testat att måla med matt färg, är det ett bra alternativ just för vit färg så att de inte skriker i ögonen på en?
hur gick det? Vad valde du för färg och är du nöjd? Ska besluta själv i samma fråga imorgon.

Virvla Virvla skrev:
hur gick det? Vad valde du för färg och är du nöjd? Ska besluta själv i samma fråga imorgon.
Virvla! Hur blev det? Till sommaren är det dags för mig. Jotun super matt funderar jag på. :thinking:

Vi valde alcro arkitekt. En helmatt färg. Den har ju bara suttit på fasaden sedan i somras, så hur bra den står emot smuts vet vi inte. Inte heller hur färgen håller i längden. Vi har räknat med att vi kommer att behöva underhållstvätta huset om 5 år. Vi är jättenöjda med den matta färgen.

• Gilla
Skrutten18
  • Laddar…
Med andra ord: vi kan bara utvärdera utseendet än så länge. Och vi är nöjda med utseendet.

• Renoverat hus med vit fasad och svart tak synligt bakom en svart trästaket och nakna buskar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit villa med carport i snötäckt landskap belyses av varmt ljus på kvällen
    Skapa konto
  • Ett hus täckt med snö på natten, väl upplyst inifrån, och omgivet av snöiga buskar.
    Skapa konto
  • Gilla
Skrutten18
  • Laddar…
Virvla Virvla skrev:
Med andra ord: vi kan bara utvärdera utseendet än så länge. Och vi är nöjda med utseendet.
Tack:D
Snyggt är det!
vi får väl rapportera framöver om några problem uppstår.
Cristina

• Gilla
Virvla
  • Laddar…
Jag har frågat både på Caparol och Colorama och de verkar lite frågande när jag frågar om smuts lättare fäster på matt färg. Kan ju bero på vilken person man frågar säkert... För er som landar i tråden, skriver från minnet och har ej själv målat ännu, men Jotun Infinity skall väl vara en något mattare variant och den är självrengörande med mera för den som gillar "lagom". För mig lutar det lite åt denna, då t.ex. Caparol Carat ser lite för blank ut för ett sekelskifteshus... Jag vill efterlikna linolja (utan att behöva måla med det) och då blir nån mattare variant iaf lite närmre och man får moderna egenskaper.

S Skrutten18 skrev:
Tack:D
Snyggt är det!
vi får väl rapportera framöver om några problem uppstår.
Cristina
Hej Cristina! Vi är på gång att välja färg, matt eller halvmatt från Teknos Nordica. Hur upplever ni färgen så här långt?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.