3 974 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Matning till golvvärme.
Jag håller på att renovera badrummet och skall sätta in elburen golvvärme. Det är ett enplanshus med oisolerad vind. Min fråga är om det är ok att gå från elcentralen (garaget), upp på vinden och ner i badrummet?
Allvetare
· Härifrån
· 789 inlägg
Ja.
...glöm inte jordfelsbrytare bara (om du saknar det).
...glöm inte jordfelsbrytare bara (om du saknar det).
Moderator
· Stockholm
· 57 801 inlägg
Är du säker på det där med att gå upp i oisolerat utrymme?
Hur är det med kondensrisken?
Hur är det med kondensrisken?
Tack för svaren. Det var just tanken på kondens som gorde mig osäker. Har för mig att jag hört om någon som tryckte i silikon i röret vid övergången mellan isolerat och oisolerat
Klicka här för att svara
