Jag håller på att renovera badrummet och skall sätta in elburen golvvärme. Det är ett enplanshus med oisolerad vind. Min fråga är om det är ok att gå från elcentralen (garaget), upp på vinden och ner i badrummet?
 
Ja.

...glöm inte jordfelsbrytare bara (om du saknar det).
 
Är du säker på det där med att gå upp i oisolerat utrymme?

Hur är det med kondensrisken?
 
Helt ok att göra så enligt "min" elektriker i alla fall
 
Tack för svaren. Det var just tanken på kondens som gorde mig osäker. Har för mig att jag hört om någon som tryckte i silikon i röret vid övergången mellan isolerat och oisolerat
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.