11 693 läst ·
50 svar
12k läst
50 svar
Matlagning till 100 ungar ;)
Tror Findus har glasburkar men det verkar som micron får bli en stödfunktion.
Förutsättningarna jag har är att maten kommer att serveras i två omgångar.
Man har ca 1-1,5 timme på sig inför varje omgång och sedan löpande samtidigt som maten serveras.
Tror inte alla kommer exakt samtidigt då det är mycket skydd som ska av, duschas etc En del kanske väljer att duscha hemma etc
Även om man börjar värma långt innan så blir det svår att hålla värmen.
Kanske värma och lägga i en klassisk ”frysbox” som man har med till stranden.
Förutsättningarna jag har är att maten kommer att serveras i två omgångar.
Man har ca 1-1,5 timme på sig inför varje omgång och sedan löpande samtidigt som maten serveras.
Tror inte alla kommer exakt samtidigt då det är mycket skydd som ska av, duschas etc En del kanske väljer att duscha hemma etc
Även om man börjar värma långt innan så blir det svår att hålla värmen.
Kanske värma och lägga i en klassisk ”frysbox” som man har med till stranden.
Hur stora kastruller har du? En gryta med 10 liter varm mat som har lock på och gärna en filt över sig håller värmen ett bra tag. Det går att varmhålla kastruller i ugnen på försiktig värme. 75 till 100ºC. En isolerad kylväska är förstås också utmärkt.
Ett alternativ, om man har kantiner eller stora kastruller, då kan man koka pastan innan, häller av allt vatten, har i matolja i pastan.
När man sedan skall värma pastan så kokar man vatten, ganska mycket, slår över hett vatten på pastan, den blir genomvarm på en minut.
Bättre att värma flera burkar köttfärssås på spisen än att micra dem.
P-A
När man sedan skall värma pastan så kokar man vatten, ganska mycket, slår över hett vatten på pastan, den blir genomvarm på en minut.
Bättre att värma flera burkar köttfärssås på spisen än att micra dem.
P-A
http://www.biltema.se/biltemadocuments/manuals/49-513_man.pdf
Här hittade jag en kyl/värmeväska
Värmer man burkarna löpande och placerar där så borde de behålla värmen?
Här hittade jag en kyl/värmeväska
Värmer man burkarna löpande och placerar där så borde de behålla värmen?
Tyvärr inga stora kastruller men kan ev be andra föräldrar att ta med sina.A Avemo skrev:
Vad är fel på korv med bröd med lite blutsaft? In med ett gäng i ugnen, dubbla plåtar. Släng på ett gäng limpor med smör och prickig korv till. Det var vad jag fick efter en skidag, men det var annat på 90-talet. Det ska vara så avancerat nu, själv fick man falukorv på fredagarna, nu ska det vara tacos.
Inget fel på korv med brödH Hammarfall skrev:Vad är fel på korv med bröd med lite blutsaft? In med ett gäng i ugnen, dubbla plåtar. Släng på ett gäng limpor med smör och prickig korv till. Det var vad jag fick efter en skidag, men det var annat på 90-talet. Det ska vara så avancerat nu, själv fick man falukorv på fredagarna, nu ska det vara tacos.
Drickan har jag en plan för
Köpte en 20liters dunk med tappkran till grabbens kalas förra helgen.
Sedan Ica basic saft för 15kr / 12 liter .
Den kan jag använda igen