Köp några lösa kokplattor, de kostar bara några hundralappar på rusta, jula, biltema...

• Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
D09
Tror Findus har glasburkar men det verkar som micron får bli en stödfunktion.

Förutsättningarna jag har är att maten kommer att serveras i två omgångar.

Man har ca 1-1,5 timme på sig inför varje omgång och sedan löpande samtidigt som maten serveras.

Tror inte alla kommer exakt samtidigt då det är mycket skydd som ska av, duschas etc En del kanske väljer att duscha hemma etc

Även om man börjar värma långt innan så blir det svår att hålla värmen.

Kanske värma och lägga i en klassisk ”frysbox” som man har med till stranden.

Hur stora kastruller har du? En gryta med 10 liter varm mat som har lock på och gärna en filt över sig håller värmen ett bra tag. Det går att varmhålla kastruller i ugnen på försiktig värme. 75 till 100ºC. En isolerad kylväska är förstås också utmärkt.

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Ett alternativ, om man har kantiner eller stora kastruller, då kan man koka pastan innan, häller av allt vatten, har i matolja i pastan.
När man sedan skall värma pastan så kokar man vatten, ganska mycket, slår över hett vatten på pastan, den blir genomvarm på en minut.

Bättre att värma flera burkar köttfärssås på spisen än att micra dem.

P-A

• Gilla
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
D09
D09
A Avemo skrev:
Hur stora kastruller har du? En gryta med 10 liter varm mat som har lock på och gärna en filt över sig håller värmen ett bra tag. Det går att varmhålla kastruller i ugnen på försiktig värme. 75 till 100ºC. En isolerad kylväska är förstås också utmärkt.
Tyvärr inga stora kastruller men kan ev be andra föräldrar att ta med sina.

D09
Sväller inte pastan till en gegga om den ligger varm eller är det pga vatten inte tappats av riktigt?

Vad är fel på korv med bröd med lite blutsaft? In med ett gäng i ugnen, dubbla plåtar. Släng på ett gäng limpor med smör och prickig korv till. Det var vad jag fick efter en skidag, men det var annat på 90-talet. Det ska vara så avancerat nu, själv fick man falukorv på fredagarna, nu ska det vara tacos.

• Gilla
D09
  • Laddar…
P
Går det inte att värma eller förvärma burkarna med köttfärssås i ugnen?

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
H Hammarfall skrev:
Vad är fel på korv med bröd med lite blutsaft? In med ett gäng i ugnen, dubbla plåtar. Släng på ett gäng limpor med smör och prickig korv till. Det var vad jag fick efter en skidag, men det var annat på 90-talet. Det ska vara så avancerat nu, själv fick man falukorv på fredagarna, nu ska det vara tacos.
Inget fel på korv med bröd :)

Drickan har jag en plan för ;)

Köpte en 20liters dunk med tappkran till grabbens kalas förra helgen.

Sedan Ica basic saft för 15kr / 12 liter .

Den kan jag använda igen :)

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
D09 D09 skrev:
Sväller inte pastan till en gegga om den ligger varm eller är det pga vatten inte tappats av riktigt?
Pasta som är avrunnen klibbar men blir okej att värma med hett vatten, prova gärna, det beror kanske vilken pasta man har.

P-A

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
kodrod skrev:
Går det inte att värma eller förvärma burkarna med köttfärssås i ugnen?
Det där borde funka att göra innan jag åker på morgonen.

Osäker på om det finns en ugn på plats men får svänga förbi och kolla imorgon.

D09
P Pagno skrev:
Pasta som är avrunnen klibbar men blir okej att värma med hett vatten, prova gärna, det beror kanske vilken pasta man har.

P-A
Jag gillar att testa innan så det låter som en bra idé ;)

D09 D09 skrev:
Jag gillar att testa innan så det låter som en bra idé ;)
Det heta vattnet skall hällas av efter en minut, glömde skriva det....
Är det ett hockeyevenemang du fixar maten till?

• Gilla
D09
  • Laddar…
D09
P Pagno skrev:
Det heta vattnet skall hällas av efter en minut, glömde skriva det....
Är det ett hockeyevenemang du fixar maten till?
Stämmer :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.