T
Jag har köpt ett lass med matjord för ca 3 veckor sedan för att anlägga gräsmatta. Har inte hunnit lägga ut jorden ännu. Nu har det kommit en massa växter i jorden.
Är det normalt eller har jag fått ”fuljord”?

Hög med matjord med flera små växter och ogräs som gror, på en byggplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är helt normalt.
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
Helt normalt, hände med vårat också och grannens när den ligger där :)
 
  • Gilla
Tovin
  • Laddar…
Tvärtom. Om det inte växt något skulle du vara orolig . Det e ju liksom det matjorden är till för. Omöjligt att hitta någon jord med miljontals fröer i.
 
  • Gilla
Tovin och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.