Hej, min sambo och jag äger ett Rikshus byggt 1952, vi håller på att renovera ett rum i källaren där ca 60 respektive 80 cm av båda ytterväggarna är under mark, där vi nu kontrollerar fukten i väggarna.
Fråga 1 - Vet någon mer exakt vad detta är för material, hålbetong, lecablock lättbetong, annat?
Fråga 2 - Jag har hyrt en fuktmätare där bifogad avläsningstabell följde med, vilken rad bör jag utgå ifrån eller vet någon i forumet mer mellan vilka värden väggarna bör ligga mellan innan man tar åtgärd?
Tack på förhand,
Med vänlig hälsning,
Joel & Nathalie
Fråga 1 - Vet någon mer exakt vad detta är för material, hålbetong, lecablock lättbetong, annat?
Fråga 2 - Jag har hyrt en fuktmätare där bifogad avläsningstabell följde med, vilken rad bör jag utgå ifrån eller vet någon i forumet mer mellan vilka värden väggarna bör ligga mellan innan man tar åtgärd?
Tack på förhand,
Med vänlig hälsning,
Joel & Nathalie
Produkter som diskuteras: "fuktmätare"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Stort tack för snabbt svar, kan vi då helt gå på rad C, när vi läser av fuktmätaren?
Klicka här för att svara