Det eviga dilemmat, hur ser eran material förvaring ut? Framförallt skivor, hos mig står de lutade lite dåligt mot en vägg och det är ingen bra lösning. Hade varit bra med något för mindre bitar skiva också. Så hur gör ni?

/Micke

M Mickebandsåg skrev:
Det eviga dilemmat, hur ser eran material förvaring ut? Framförallt skivor, hos mig står de lutade lite dåligt mot en vägg och det är ingen bra lösning. Hade varit bra med något för mindre bitar skiva också. Så hur gör ni?

/Micke
Travar överallt, i verkstan, garaget, matkällaren, bastun. Typiskt dåligt.

Då är det inte bara jag iaf :crysmile:

"snyggt" staplad på högkant lutad mot väggen säkrade med ett spännband för att inte rasa omkull på entusiastbilen.:oops:

Jo jag har tittat på rullbara altenativ med men en liggande skiva tar så mycket plats att den skulle vara ivägen helatiden, jag har bara 70m2 att röra mig på och det skall husera bygg/svets/mek/4x4 garage

Skräddarsydd verktygsskåp i trä med öppna hyllor innehållande burkar med skruvar och verktyg fastsatta på sidan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
funderat på något liknande denna

• Gilla
  • Wow
Tomture61 och 2 till
  • Laddar…
M Mickebandsåg skrev:
[bild] funderat på något liknande denna
Har du sett @findus42 variant?

https://www.byggahus.se/forum/threads/ny-lokal-blir-minisnickeri.326225/page-3#post-3102229
Vet inte hur jag skall få länken att peka på ett specifiktinlägg. Letade upp den här flaggan genom arkeologi i bildsamlingen. Inlägget som berör skivförvaring är kanske typ #35 nånting...
Mvh Findus

PS. Förvaring av massivvirke och skruv kanske också är intressant så det kanske är värt besväret att bläddra lite fram och åter i tråden. DS

Redigerat:
Tack för påminnelsen! En sådan får det bli här hemma, tänk en äkta kopia av thunderdoom design. Gillade skruvförvaringen med, själv har jag ett överskåp från ett kök men tyvärr går det att gömma saker bakom backarna där.

Tomture61
Men förvaringslösningen får ju inte bli dyrare än vad som ska förvaras däri :thinking:
Röstar för "lutade mot en vägg" (y)

Jag planerar för tillfället inför en tilläggsisolering och omorganisering av min lilla snick (6,5m x 3,6m och ca 2,2m takhöjd) och jag har lite svårt att få plats med allt.

Det är speciellt förvaringen av massivträ och skivmaterial som bli problematisk då det rör sig om lite större längder väggyta som behöver tas i anspråk för detta. Jag tänkte iaf prioritera varmförvaring av massivträ inne i snicken, men hur viktigt är det för skivmaterial som exempelvis plywood?

Jag har annars en yta i den oisolerade verkstaden just utanför ingången till snicken som skulle kunna passa. Fuktkvoten kommer ju bli en del högre för detta material jämfört med om det vore förvarat varmbonat, kommer detta ge problem sen i snickerierna om jag använder de direkt och inte torkar ned dem till möbeltorrt?

O OH-FoF skrev:
Jag planerar för tillfället inför en tilläggsisolering och omorganisering av min lilla snick (6,5m x 3,6m och ca 2,2m takhöjd) och jag har lite svårt att få plats med allt.

Det är speciellt förvaringen av massivträ och skivmaterial som bli problematisk då det rör sig om lite större längder väggyta som behöver tas i anspråk för detta. Jag tänkte iaf prioritera varmförvaring av massivträ inne i snicken, men hur viktigt är det för skivmaterial som exempelvis plywood?

Jag har annars en yta i den oisolerade verkstaden just utanför ingången till snicken som skulle kunna passa. Fuktkvoten kommer ju bli en del högre för detta material jämfört med om det vore förvarat varmbonat, kommer detta ge problem sen i snickerierna om jag använder de direkt och inte torkar ned dem till möbeltorrt?
Du kan ju ställa in en avfuktare till det du förvarar i kallförråd, helt ok. Ska själv bygga virkes-och skivförvaring utanför verkstaden som en liten väderskyddande/tät bod utan värme men med avfuktare.
Ska inte bli några problem.

//Ronnie

• Gilla
stigen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.